آمریکا محدودیت‌های مسافرت هوایی به بلاروس را نهایی کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت حمل و نقل آمریکا ۲۹ ژوئن سال جاری میلادی دستوری را مبنی بر پیشنهاد ممنوعیت فروش بلیط هواپیما برای سفر به بلاروس و بالعکس پس از آن منتشر کرد که وزارت امور خارجه ایالات متحده تصمیم گرفت محدودیت سفر بین دو کشور جزو منافع سیاست خارجی واشنگتن در پی فرود اجباری این خط هوایی است.

این دستور که بلافاصله اجرایی شد همچنین شامل سفرهای اینترلاین هم می‌شود که بلیط آنها از طریق یک خط هوایی به فروش می‌رسد که شامل پروازهای فعال در چندین خطوط هوایی است.

این دستور بیشتر نمادین است چون بلیط‌های معدودی برای سفر به بلاروس از طریق سرویس‌های مسافرتی مستقر در آمریکا به فروش می‌رسد.

“انجمن خلبان‌های خطوط هوایی” در اظهاراتی مکتوب حمایت قاطع خود را از این دستور اعلام و اضافه کرد: رهگیری بی دلیل و خشونت آمیز یک مسافر هواپیما بر فراز حریم هوایی بلاروس یک نقض آشکار الزامات و تعهدات بلاروس و برهم زننده هنجارهای مورد قبول بین‌المللی است.

این انجمن همچنین به وزارت حمل و نقل آمریکا تاکید کرد تا مطمئن شود تمامی اقدامات لازم تحریمی به صورت کامل و نهایی علیه دولت بلاروس انجام می‌شود تا این کشور بابت کاری که انجام داده، عذرخواهی کند و در ادامه بیانیه خود آورده است: باید پیامی ارسال شود که هرگونه اقدام تهاجمی علیه هواپیماهای غیرنظامی با واکنشی سریع و مناسب برای جلوگیری از رفتار مشابه توسط سایر عاملان احتمالی دولتی روبرو خواهد شد.

پس از رویداد ۲۳ مه سال جاری میلادی در فرود اجباری خط هوای رایان ایر که در مسیر آتن به ویلنیوس بود، دولت آمریکا به تمامی پروازهای مسافربری خود توصیه کرد تا اقدامات احتیاطی را حین پرواز بر فراز حریم هوایی بلاروس اتخاذ کنند.

فرستاده سابق ترامپ: معامله قرن طرحی "واقع بینانه" است!
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + یک =

دکمه بازگشت به بالا