از قتل عام کرونا تا طول عمر انسان امروزی

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی _گوینده پیشکسوت_  هر روز با مرور مهترین‌ اخبار رسانه های جهان، خلاصه ای از نگاه روزنامه های جهان را اعلام می‌کند.

 در ادامه خبرهای مهم امروز روزنامه های دنیا را  از نگاه آلبرت کوچویی مرور می کنید:

لا رپوبلیکا روزنامه ایتالیایی نوشت: کانادا گرم ترین روزها را شاهد شده است. که بیش از پانصد تن را از پا درآورده است. موج گرمای مرگبار در بریتیش کلمبیا، در سراسر غرب، آتش به پا کرده است.

در مطالب دیگری به نقل از این روزنامه آمده است:

– ده ها تن با به آب رفتن قایق های مهاجران، در تونس غرق شدند.
– جو بایدن از موج همه گیری دلتا، ویروس کرونا در آمریکا، به سبب عدم تزریق واکسن در آن کشور هشدار داد.

– بیش از دویست تن از دانشگاهیان آمریکا، از تغییرات قانون های ایالتی نگران بوده و می گویند که آمریکا را با خطر از هم پاشی دموکراسی رو یارو می کند.

کوچویی در ادامه به نقل از گاردین مطلبی را با تیتر «عقب نشینی» آورده و گفته است: گاردین، روزنامه انگلیسی با این عنوان، از عقب نشینی نیروهای بیگانه در افغانستان می‌نویسد. با پس‌نشینی غرب، طالبان، اکنون خیز برداشته است. می‌گویند، طالبان تغییر کرده‌اند. با این همه منتقدان می‌گویند، آن ها هنوز با خشونت و زن ستیزی به پیش می‌آیند. از سال ۲۰۰۱ و پس از حمله‌های یازده سپتامبر، آمریکا و متحدان اش، به بهانه یافتن اسامه بن لادن  به افغانستان، یورش بردند. یورشی که بیست سال ماندگاری را در خاک افغانستان، رقم زد.

نیویورک تایمز هم با به شهادت گرفتن گفت و گوهای فطر، طالبان را تغییر یافته خواند.

کرونا، گردشگری را از نفس انداخته است
هم اکنون بخوانید

مطلب منتخب این گوینده از نشریه ال موندو در اسپانیا درباره کرونا بدین شرح است: برزیلی های تظاهرکننده به خیابان‌ها آمده و خواستار کناره‌گیری و محاکمه جائر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل شدند. همه گیری وحشتناک ویروس کووید ۱۹ در برزیل، قتل عام می کند. و بولسونارو، آن را به سخره گرفته است. برزیل، بیش از نیم میلیون مرگ حاصل از کرونا را شاهد شده است. حال آن که به ادعای تظاهرکنندگان، دولت بولسونارو، در تکاپوی به دست آوردن سود و منافع حاصل از واکسیناسیون است. بولسونارو، همواره کرونا را سرماخوردگی ناچیز خوانده است.

در پایان اخبارخوانی آلبرت کوچویی از حاشیه خبرها  به نقل از خبری از ال پائیس آمده است: آخرین پژوهش می‌گوید یکصد و پنجاه سال، آخرین حد زندگی انسان است. ژان کلمان، سالخورده ترین زن در جهان در سال ۱۸۷۵ به دنیا آمد. یکصد و بیست و دو سال زندگی کرد. آن هم به هنگامی که متوسط طول عمر انسان نزدیک به چهل و سه سال بود، اما اکنون که زندگی تا یکصد سال بیش از همیشه دیده می شود، طول عمر بیش از آن خواهد بود. یکصد و چهل سال ممکن است، اما بیش از یکصد و پنجاه سال به نظر ناممکن می‌آید. بیشترین یکصد ساله ها در اوکیناوای ژاپن و ساردینای ایتالیا ساکن هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + نه =

دکمه بازگشت به بالا