محمدحسین جعفری به عنوان معاون دادستان تهران و سرپرست جدید دادسرای ناحیه ٧ معرفی شد

به گزارش ایسنا، معاون اول دادستان تهران در این مراسم در جمع قضات و کارکنان دادسرای ناحیه ۷ با قدردانی از زحمات رضا تبار که به تازگی از سوی دادستان تهران به عنوان سرپرست دادسرای ناحیه ۵ منصوب شده، با تشکر از مقام عظمای ولایت و عرض تبریک به مناسبت انتصاب حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژیه به عنوان رئیس جدید دستگاه قضایی، این انتخاب و انتصاب را بسیار بجا و شایسته خواند و گفت: مقام معظم رهبری در متن حکم انتصاب ایشان به نکاتی اشاره کرده اند که مخاطب آن همه همکاران قضایی و اداری و در یک نگاه کلان، مجموعه تشکیلات قوه قضاییه است.

احمد رحمانیان افزود: این حکم فقط جنبه مدیریتی ندارد و رئیس قوه قضاییه باید منویات معظم له را توسط قضات و کارکنان اداری دستگاه قضایی اجرایی کند و همه ما به حکم وظیفه شرعی، قانونی و انقلابی مکلفیم در تداوم حرکت رو به رشد سازمانی در مسیر ارتقاء عملکرد و افزایش رضایتمندی مردم تلاش کنیم.

این مقام ارشد قضایی، حاکمیت قانون را یکی از نکات بسیار مهم در روند کار دستگاه قضایی خواند و اظهار کرد: حاکمیت قانون در بادی امر بدیهی می نماید، اما ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات به ویژه درحوزه جرایم اقتصادی، عدم اجرای قانون و یا تبعیض در اجرای آن است که منجر به ورودی پرونده به دستگاه قضایی می شود.

وی با تأکید بر لزوم یکسان بودن همه در برابر قانون و پرهیز از تفسیر سلیقه ای در اعمال قانون، تصریح کرد: قانون باید برای همه یکسان اجرا شود بعضا مشاهده میشود که یکسان اجرا نشدن قوانین نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

رکوردشکنی سفرهای نوروزی نشان از تقویت توان اقتصادی مردم دارد
هم اکنون بخوانید

معاون اول دادستان تهران در ادامه سخنان خود به تبیین تأثیر اجرای دقیق قانون بر کاهش اطاله دادرسی پرداخت و افزود: با اجرای درست قانون، اطاله دادرسی از بین می رود چرا که در متن قانون اعلام شده که برخی از رسیدگی های قضایی خارج از نوبت باشد و برای بعضی از اظهار نظرها مهلت های مقرر تعیین شده که اگر این موارد به طور دقیق رعایت شود کاهش چشمگیر فرایند دادرسی را به دنبال دارد.

وی آسیب شناسی اطاله دادرسی را یکی از راهبردهای اعتماد نو به نقل از برنامه عملیاتی ۱۴۰۰دادسرای عمومی و انقلاب تهران عنوان کرد و افزود: یکی از علل تطویل فرایند دادرسی به میزان دانش قضایی بر می گردد از این رو دانش قضات باید به طور مستمر به روز رسانی شود.

وی به تشریح دیگر علل اطاله دادرسی پرداخت و گفت: از دیگر مشکلات می توان به حوزه کارشناسی، ابلاغیه ها، عملکرد ضابطان، تعداد اوقات تعیین شده اشاره کرد.

رحمانیان همچنین از سرپرست دادسرا خواست که نحوه رفتار همکاران قضایی با مردم مورد توجه قرار گیرد و در صورت بروز مشکل با آسیب شناسی نسبت به رفع آن اقدام کند.

معاون دادستان تهران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت سلامت اداری و تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص برخورد با قضات و کارکنان متخلف،اظهار کرد: باید با نظارت بر رفتار و عملکرد قضات، کارکنان، وکلا و افراد مرتبط با دستگاه قضایی، هر موضوعی که شائبه فساد ایجاد می کند راشناسایی و حذف کرد.

در پایان این جلسه رضا تبار به تشریح عملکرد دادسرای تحت مدیریت خود پرداخت سپس محمد حسین جعفری از اعتماد و حسن نظر دادستان عمومی و انقلاب تهران به منظور واسپاری مدیریت و سرپرستی دادسرای ناحیه ۷ تقدیر و تشکر کرد.

مختومه شدن بیش از ۲۱۲ هزار پرونده در سال جاری
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا