باکو در مقابل نقشه مناطق مین‌گذاری شده، زندانی تحویل ارمنستان داد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن قدردانی از فرماندهی نیروهای صلحبان روسیه در منطقه بابت میانجی‌گری‌ آمده است: سوم ژوئیه سال جاری میلادی و با ابتکار عمل دولت روسیه، ارمنستان نقشه‌های اراضی مین گذاری شده در دو شهرستان  “فضولی” و “زنگلان” را که اکنون در کنترل دولت باکو هستند، به ما تحویل داده است. این نقشه شامل حدود ۹۲ هزار مین ضد تانک و ضد نفر است که در جریان درگیری‌های منطقه مورد مناقشه قره باغ کاشته شده است.

به گفته وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، این نقشه‌ها جان هزاران نفر را نجات می‌دهد و باعث تسریع در پروژه‌های ساخت و ساز دولت در مناطق مذکور خواهد شد. دولت باکو نیز در عوض ارائه این نقشه‌ها، ‌۱۵ تن از اتباع ارمنستان را که با حکم دادگاه در حبس بودند و مدت حکمشان تمام شده، به دولت ایروان تحویل داده است؛ جزئیات بیشتری درباره اینکه این افراد آزاد شده، چه کسانی هستند، منتشر نشده است.

درگیری‌های ۴۴ روزه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ سپتامبر سال گذشته میلادی رخ داد. این درگیری‌ها با میانجی‌گری روسیه و آتش بس در نوامبر ۲۰۲۰ پایان یافت.

انتهای پیام

افزایش موارد تجاوز به نظامیان زن در ارتش رژیم صهیونیستی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا