افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری آمریکا

به گزارش ایسنا به نقل از اسوشیتدپرس، برخلاف انتظارات تحلیل گران بازار کار، نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه ژوین افزایشی شد و رقم ۵.۹ درصد را ثبت کرد. این نرخ بیکاری که ۰.۱ درصد بیشتر از ماه قبل بوده، بالاترین نرخ بیکاری این کشور در طول سه ماه اخیر است. از آوریل پارسال که نرخ بیکاری آمریکا با رسیدن به ۱۴.۸ درصد رکوردشکنی کرد، روند نزولی نرخ بیکاری آمریکا ادامه داشته است.  

طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با افزایشی محسوس نسبت به ماه قبل به ۹ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد که ۱۶۸ هزار نفر بیشتر از ماه قبل است. با این حال نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان هنوز فاصله زیادی با نرخ بیکاری ۳.۵ درصدی ثبت شده در ماه فوریه دارد یعنی پیش از آن که بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا بر اثر کرونا به تعطیلی کشیده شود. آمریکا بزرگ ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و بیش از ۶۲۰ هزار نفر از شهروندان این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.  

به گفته وزارت کار آمریکا، شمار شاغلین تا پایان این ماه با کاهش ۱۸ هزار نفری به ۱۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است. همچنین نرخ مشارکت با کاهش ۰.۱ درصدی نسبت به ماه قبل به ۶۱.۶ درصد رسیده است.  

در حال حاضر حدود ۴۰ درصد شاغلین آمریکایی تحت تاثیر پیامدهای کرونا با کاهش درآمد، تعدیل موقت یا با بیکاری دائمی مواجه شده اند.  از آنجا که اقتصاد آمریکا در حال بازگشت به سطوح قبل از بحران است انتظار می رود روند کاهشی نرخ بیکاری و استخدام نیروهای جدید کماکان ادامه داشته باشد.   

ویدئو / اعتراض کارگران هفت‌تپه به عدم پرداخت مناسب مطالبات
هم اکنون بخوانید

متوسط نرخ بیکاری آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۱ معادل ۶.۱ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۲۰۲۰ با ۱۴.۷ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به می ۱۹۵۳ با ۲.۵ درصد بوه است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا