حضور هیئت اسرائیلی در اتاق مجاور شخصیت‌های برجسته حماس در مذاکرات قاهره

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت والا، براساس این گزارش و با استناد به اظهارات منابع امنیتی، هیچ پیشرفتنی در مذاکرات پیرامون پرونده اسیران و مفقودان اسرائیلی حاصل نشد، زیرا حماس مقابل افسران سازمان اطلاعات مصر اصرار کرد که اسیران فلسطینی نزد اسرائیل باید آزاد شوند.

مذاکرات جاری با میانجی‌گری مصری اولین مذاکرات از زمان عملیات علیه غزه است.

طرف اسرائیلی به مصری‌ها اعتراض کرده است، زمانی که در قبال شهروندان غزه حسن نیت به خرج داده و اجازه ورود برخی کالاها و سوخت را از گذرگاه کرم ابوسالم داده است رهبری حماس در ازای آن هیچ گامی جز پایبندی به آرامش در مرزها برنداشته است.

همچنین دولت آمریکا مخالف یکی از شروط رژیم صهیونیستی برای عمران و بازسازی باریکه غزه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه “تایمز اسرائیل” اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با مشروط ساختن بازسازی ویرانی‌های حاصل از جنگ در غزه با بازگرداندن اجساد دو نظامی اسرائیلی نزد حماس مخالفت کرده است.

این روزنامه اشاره کرد که رژیم صهیونیستی در گذشته با اینکه در مورد هر پرونده جداگانه با حماس وارد مذاکرات غیرمستقیم شود، مشکلی نداشت، برای مثال از یک طرف مذاکرات در مورد مبادله اسرا انجام می‌شد و از طرفی هم مذاکراتی دیگر برای بازسازی غزه و تثبیت آتش‌بس در این باریکه در جریان بود.

اما نفتالی بنت نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی اصرار دارد که هر دو پرونده را با هم پیش ببرد. یک مسؤول اسرائیلی در گفت‌وگو با “تایمز اسرائیل” عنوان کرد که دولت جدید مادامی که حماس حاضر به بازگرداندن اجساد “هدار گولدن” و “ارون شائول” (دو نظامی اسیر در غزه که رژیم صهیونیستی مدعی است کشته شدند) نباشد، اجازه بازسازی کامل نوار غزه را نخواهد داد.

آخرین پیگیری‌های ایران درمورد چرایی شلیک پلیس آمریکا به شهروند ایرانی _آمریکایی
هم اکنون بخوانید

هم اکنون ۴ اسرائیلی در غزه اسیر هستند. جنبش حماس از ارائه هرگونه اطلاعات در مورد این نظامیان به طرف صهیونیستی خودداری می‌کند و طرف صهیونیستی هم ادعا می‌کند  که دو نفر از آن‌ها کشته شدند و اجساد آنان نزد حماس است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + چهار =

دکمه بازگشت به بالا