امکان مشارکت مردم در طرحهای اشتغالزایی با تضمین بازگشت سرمایه

امیرحسین مدنی در گفت‌وگو با ایسنا، جزئیات پویش «برکتِ همدلی» را تبیین و اظهار کرد: این پویش با هدف جذب و جمع آوری کمک های مومنانه هموطنان  در حوزه طرح های عمرانی و اشتغال زایی راه اندازی شده است. 

وی افزود: در سنوات اخیر، خیرین بسیاری برای کمک و مشارکت در طرح های مختلف این بنیاد اعلام آمادگی می کردند. به منظور ساماندهی مشارکت ها و تسریع در اجرای طرح های اشتغال زایی که برای اقشار مختلف و در حوزه های گوناگونی اجرایی می شوند پویش برکت همدلی را در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری راه‌اندازی کردیم.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره گروه های هدف نیز توضیح داد و گفت: ساخت مدرسه، مسکن محرومان، مراکز درمانی، ایجاد اشتغال برای آسیب‌دیدگان از کرونا، زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌بران، خانواده زندانیان و معلولین از جمله اهداف پیش‌بینی شده برای کمک های مومنانه در این پویش است.

مدنی با بیان اینکه امکان حضور و سرمایه‌گذاری مستقیم مردم برای همراهی با بنیاد برکت برای اشتغال زایی در مناطق محروم و روستایی کشور از طریق این پویش وجود دارد اظهار کرد: کسانی که سرمایه و دارایی بلااستفاده‌ای دارند و مایل هستند از آن استفاده کنند، می‌توانند با مراجعه و نصب اپلیکیشن برکت، مبلغ مورد نظرشان را به صورت بلاعوض و یا قرض‌الحسنه (با تضمین بازگشت سرمایه) در اختیار بنیاد قرار دهند.

به گزارش ایسنا، واعظی نژاد، رئیس واحد بهبود سیستم ها و فناوری اطلاعات این بنیاد نیز در توضیح بیشتر  از نحوه مشارکت در این پویش گفت:  این پویش از ابتدای خردادماه آغاز به کار کرده و هنوز تبلیغات گسترده ای برای آن انجام نشده؛ با این حال کمک های مومنانه مردم در حال جمع آوری است. زیرساخت ها  و بسترهای لازم مهیا و امکان مشارکت از طریق اپلیکشن وبسایت بنیاد برکت فراهم است.

رویکرد پلیس برای روزهای پایانی سال در بهشت زهرا ایجاد حداقل محدودیت هاست
هم اکنون بخوانید

وی افزود: دو نوع فعالیت عمرانی و پروژه های زیربنایی مانند مدرسه، بیمارستان و مسجد و همچنین پروژه های اشتغال زایی خرد و خانگی وجود دارد. بالغ بر ۱۰۰۰ پروژه در دست اجراست که خیرین می توانند استان، شهرستان و موضوع مورد نظر را انتخاب و به پروژه ای که مدنظرشان است کمک کنند.

به گفته وی، دو نوع مشارکت در این پویش قابل انجام است؛ نخست کمک بلاعوض و دوم کمک قرض الحسنه که می توانند در قالب آن مبلغی را از شش ماه تا سه سال برای یک طرح قرض بدهند و در زمان تعیین شده پس بگیرند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نوزده =

دکمه بازگشت به بالا