گروه زامیاد فورا قیمت را بالا می‌برد، اما کیفیت نه!

به گزارش ایسنا، در شرایطی که طی چند سال اخیر برای اولین بار در اسفند ماه ۱۳۹۹، وانت در سطح کیفی چهار ستاره تولید شد، اما گویا این سطح کیفی برای خانواده وانت‌ها همان یکبار بود و مجدد پای وانت‌های با یک ستاره کیفی به گزارش‌ها باز شده است. سوال اینجاست که خودرو با حداقل سطح کیفیت چرا مجوز تولید می‌گیرد؟ چرا هیچ نهادی برای ارتقا این سطح کیفیت به شرکت خودروساز فشاری وارد نمی‌آورد!؟

گزارش ارزیابی کیفیت وانت‌های تولید در اردیبهشت ماه سال جاری نشان می‌دهد که کیفیت وانت‌ها مجدد به روال گذشته بازگشته و نه‌تنها وانت با درجه کیفی بالاتر از سه ستاره وجود ندارد، بلکه دو مدل وانت گروه زامیاد تک ستاره‌اند.  

بر اساس جدیدترین ارزیابی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) از وضعیت کیفیت گروه وانت‌های تولیدی داخل در دومین ماه امسال، تنها وانت‌های در سطح قیمتی ۲ مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وانت سایپا ۱۵۱ (سایپا بن رو)، وانت کارا ۲۰۰۰ تک‌کابین تیپ ۳ و وانت کارا ۲۰۰۰ دوکابین تیپ ۳ (تولید بهمن موتور) توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند و باکیفیت‌ترین وانت‌های تولید داخل باشند.

پایین‌ترین سطح کیفی در تولید وانت‌ها همچنان متعلق به وانت نیسان تک‌سوز آپشنال و دوگانه‌سوز آشپنال تولید گروه خودروسازی زامیاد است که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب می‌کند.

اما آنچه که بسیار جالب است این است که زمانیکه موضوع افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت براساس تورم بخشی یکساله صادر برای سال جاری مطرح شد و در شرایطی که این مصوبه تنها مشمول خودروهای سواری پرتیراژ می‌شد؛ هنوز برای سواری‌ها ابلاغ و اجرایی نشده بود، گروه خودروسازی زامیاد، قیمت‌هایی جدید برای انواع وانت‌های خود تعریف کرد؛ لذا زامیاد در بالا بردن قیمت محصولات پیشتاز است اما در ارتقا کیفیت محصولات خود عقب‌نشینی می‌کند و سال‌هاست که این وانت نیسان‌ها را با حداقل کیفیت تولید می‌کند.

گفت‌وگوی تلفنی اوجی با معاون نخست‌وزیر روسیه و وزیر مشاور نفت پاکستان
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا