ثبت ۳۸ پرونده تخلف انتخاباتی در استان همدان

عباس نجفی دوشنبه ۷ تیرماه در جمع پایگاه خبریان، اظهار کرد: ۴۵ سرفصل و ۱۸ اعتماد نو به نقل از برنامه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان انجام می‌شود.

نجفی درباره اقدامات این معاونت در سال گذشته، تصریح کرد: آموزش فرزندان آفتاب ویژه سربازان در کلیه پادگان‌های استان انجام گرفت که در این طرح از طریق مربیانی که آموزش لازم را دیدند ۲۵ کارگاه شکل گرفت و ۶۱۵ نفر آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی دیدند همچنین ۱۸۳ نفر از بسیجیان استان در هفت کارگاه فرزندان آفتاب شرکت کردند.

وی ادامه داد: هفت کارگاه در طرح “هور”  اصلاح و بازاجتماعی کردن مرتکبین جرائم برگزار و ۱۹۵ نفر از این افراد آموزش دیدند و اعتماد نو به نقل از برنامه هجرت که برای اصلاح و بازاجتماعی کردن زندانیان است در ۱۱ کارگاه انجام و ۳۰۰ نفر آموزش دیدند همچنین در کارگاه‌های ۲۳ مهارت تربیت فرزند که مخاطب آن مدرسان آموزش و پرورش و والدینی که کودک ۷ تا ۱۲ ساله دارند در ۳۸ کارگاه برگزار و ۸۰۰ نفر در آن شرکت کردند، آموزش ضمن خدمت فرهنگیان نیز در ۳۸ کارگاه با آموزش ۲۱ هزار نفر از فرهنگیان انجام شد و ۱۷ کارگاه برای آموزش ۴۱۵ مربی مهد کودک هم برای ارتقا و توانمندسازی مربیان صورت گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه دادگاه‌های اطفال،تصریح کرد: ما در سال گذشته ۳۲۰ پرونده ویژه اطفال داشتیم و در حال حاضر مشاورینی در جلسات مختص دادگاه اطفال حضور دارند و با طفل بزه دیده یا بزهکار مشاوره انجام می‌دهند.

طنین گام‌های استوار این سردار سرافراز در گوش تاریخ باقی خواهد ماند
هم اکنون بخوانید

نجفی در رابطه با فرآیند مداخله در طلاق توسط این معاونت، خاطرنشان کرد: زوجین قبل از ثبت رسمی دادخواست طلاق باید به مشاورینی که در بهزیستی، بنیاد صیانت از خانواده، مرکز مشاوره جهاددانشگاهی و یا مراکز مشاوره دادگستری مراجعه کنند و ما با همین روش و حل مشکلات آنها توانستیم در سال گذشته از طلاق ۲۰ درصد این زوجین جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل پس از طلاق زوجین، ملاقات با فرزندان در محیط نامناسب کلانتری صورت می‌گرفت اما ما با  ایجاد مراکز مهر خانواده فضای کودکانه مناسبی در نظر گرفتیم تا والدین با کودک در حضور مشاور و مأمور نیروی انتظامی ملاقات کنند و در سال گذشته ۳۶۰ فقره ملاقات در این مراکز انجام شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه افراد معتادی که در مراکز ماده ۱۶ حضور دارند باید مراقبت بعد از خروج داشته باشند، گفت: در بحث اشتغال و درمان روانی این افراد باید اقداماتی صورت بگیرد که ما از دی‌ماه سال گذشته ۶۰ نفر را برای کار به شهرک صنعتی معرفی کردیم و الان در آنجا فعالیت می کنند.

نجفی در رابطه با جرائم انتخاباتی در استان، اظهار کرد: ۱۲ جلسه ۸۹ مصوبه در سال گذشته برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی داشتیم و ۳۸ پرونده تخلف در استان برای انتخابات ۱۴۰۰ ثبت شد که بیشتر شامل تبلیغات زودهنگام بود و نسبت به دوره‌های قبل کاهش شدیدی در حوزه این پرونده‌ها داشتیم داشته است.

وی با اشاره به هوشمندسازی دستگاه قضائی در راستای اجرای سند تحول قضایی، بیان کرد: بحث هوشمندسازی برای تسهیل ادائه خدمات است و ما در حال حاضر ۳۶ سامانه ارائه خدمت هوشمند در سیستم قضایی داریم که این سامانه‌ها باعث کاهش تردد چهار میلیون نفر به دادگستری‌های سطح کشور شدند.

افزایش ۲ برابری مصرف هروئین در آمریکا
هم اکنون بخوانید

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ادامه داد: سامانه ثنا که برای دریافت ابلاغیه قضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوبت دهی محاکم قضایی، نوبت دهی دفاتر خدمات قضایی، گواهی عدم سوء پیشینه، خودکاربری وکلا، خودکاربری کارشناسان رسمی و برگزاری جلسه دادرسی هوشمند برخی از این سامانه‌ها است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا