درگیری ارتش میانمار با شبه نظامیان مخالف خونتا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمان روی کار آمدن ارتش میانمار در اول فوریه سال جاری میلادی و براندازی دولت مدنی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتو و دموکراسی خواه این کشور، نیروهای امنیتی اعتراضات از سوی مخالفان خونتا را با سرکوب پاسخ داده‌اند. گروه‌های مخالف موسوم به نیروهای دفاع مردمی نیز در مقابل در سراسر این کشور دست به اعتراضات گسترده می‌زنند و هر روز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

تا به امروز، درگیری‌ها با حضور شبه نظامیان مسلح بیشتر در شهرهای کوچک و روستاها بود اما یک گروه جدید از شبه نظامیان در ماندالای موسوم به “نیروی دفاع مردمی” گفته که اعضایش پس از آن وارد عمل شدند که نیروهای ارتش به یکی از پایگاه‌های آن حمله کردند.

این گروه در پستی در فیسبوکش نوشت: ما به این دلیل وارد عمل شدیم که یکی از اردوگاه‌هایمان هدف یورش نیروهای امنیتی میانمار قرار گرفت.

ارتش با سه خودروی زرهی به یک مدرسه شبانه روزی در ماندالای حمله کرد که محل فعالیت این گروه شبه نظامی بود.

همچنین ارتش میانمار با توپخانه و حملات هوایی در سایر نواحی کشور پس از آن وارد عمل شد که گروه‌های شبه نظامی به سربازان حمله کردند. به هر دو طرف تلفات سنگینی وارد آمد و ده‌ها هزار تن نیز بی خانمان شده‌اند.

روز جمعه نیز مجمع عمومی سازمان ملل خواستار توقف ارسال محموله سلاح به میانمار شد و به ارتش این کشور تاکید کرد تا به نتایج انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ احترام بگذارد و سیاستمداران زندانی از جمله سوچی را آزاد کند.

رئیس پارلمان مصر: اصلاحات سیاسی، حزبی و رسانه‌ای در راه است
هم اکنون بخوانید

روز شنبه، وزارت خارجه میانمار در بیانیه‌ای قطعنامه سازمان ملل را رد کرد و گفت، این قطعنامه یکجانبه و بر اساس پیش فرض‌های نادرست و اتهامات غیرواقعی است.

 بر اساس اعلام گروه فعال انجمن کمک رسان برای زندانیان سیاسی، از زمان وقوع کودتا در میانمار، دست کم ۸۷۳ معترض به خونتا توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته شده‌اند؛ خونتا این آمار را به مناقشه کشیده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا