اعلام آمادگی رژیم صهیونیستی برای ایجاد روابط با کشورهای مسلمان جنوب شرق آسیا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، ساجی کارنی، سفیر رژیم صهیونیستی در سنگاپور مدعی شد: اسرائیل با وجود اینکه کشورهای مسلمان جنوب شرق آسیا حملاتش در ماه مه به غزه را محکوم کردند، آماده همکاری برای آغاز روابط با این کشورها است.

اندونزی، مالزی و برونئی به شدت از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه که ۱۱ روز ادامه داشتند، انتقاد کرده و از سازمان ملل خواستند در این موضوع ورود کرده و فجایعی را که این رژیم در حق ملت فلسطین مرتکب می‌شود، متوقف کند.

سه کشور یاد شده روابط رسمی با رژیم صهیونیستی نداشته و همواره خواستار توقف اشغال اراضی فلسطینی توسط این رژیم و اجرای راه‌حل دو کشور بر اساس مرزهای قبل از جنگ ۱۹۶۷ هستند.

کارنی گفت: انتقاد این سه کشور از رهبران اسرائیل “منصفانه نبود” و در این انتقادها “ماهیت واقعی درگیری‌ها نادیده گرفته می‌شود”.

سفیر رژیم صهیونیستی در سنگاپور در ادامه مدعی شد: حماس یک سازمان ضد یهودی است و مطمئن نیستم بسیاری از کسانی که در شبکه‌های اجتماعی در بحث‌ها شرکت می‌کنند، واقعا “ماهیت تندرو و فاشیستی” حماس را درک کنند.

او افزود: اسرائیل به کشته شدن تعدادی غیرنظامی در جنگ اعتراف کرد اما تنها راه پیش روی هر یک از طرف‌ها برای تاثیرگذاری بر اتفاقاتی که در خاورمیانه رخ می‌دهند، آغاز روابطی با اسرائیل است.

کارنی در ادامه گفت: ما برای گفت‌وگو و دیدار آماده هستیم و این درب از طرف ما باز است و فکر نمی‌کنم پیدا کردن ما سخت باشد.

رژیم صهیونیستی در کشورهای ویتنام، تایلند، فیلیپین و میانمار در کنار چند کشور آسیایی دیگر سفارت دارد.

کاخ سفید در حال بررسی افزودن سپاه به فهرست «سازمان‌های تروریستی» است
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پنج =

دکمه بازگشت به بالا