گروه‌های سیاسی سرگرم دعوا و شعبده‌بازی به فکر مردم باشند

محسن رضایی سه‌شنبه ٢۵ خردادماه در گفتگوی تلویزیونی خود با همدانی‌ها از سیمای همدان، با بیان اینکه ما می خواهیم دوباره قیام کنیم و به روی پای خود بایستیم و حرکتی از نو با دولتی نو و آغازی جدید را شروع کنیم، تصریح کرد: در بار اول امام راحل بزرگوار در انقلاب اسلامی اقوام و همه استان ها را دور هم جمع کرد و یک اتفاق بزرگ صورت گرفت و آن پیروزی انقلاب اسلامی بود و در این مرحله غرب و شرق نتوانستند مقابل تنقلاب بایستند. 

وی افزود: برای بار دوم امام راحل همه استان ها را دور هم جنگ کرد و دشمنانی را که یک جنگ تحمیلی هشت ساله را به کشور تحمیل کرده بودند و بیش از ۵۰ کشور پشت سر صدام بود و پنج استان کشورمان اشتغال شده بود را به زباله دان تاریخ فرستاد، آیا نمی توانیم بار دیگر همه استان ها و اقوام را دور هم جمع کرده و دوباره حرکتی سوم را رقم زده و قیام دیگری را آغاز کنیم؟

رضایی خاطرنشان کرد: بدون شک با رهبری فرزانه و جوانانی غیرتمند آغاز حرکت دیگر برای بار سوم امکان پذیر بوده و آن قیام فرهنگی و اقتصادی، قیام شکستن محاصره اقتصادی و پیشرفت بزرگ، قیام برای زندگی بهتر، قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی و قیام برای اینکه همه مردم ایرانی است و شهروند درجه یک و دو در قاموس نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد و این طور نیست که انتخابات از قبل مهندسی شده باشد بلکه این مردم هستند که سرنوشت صندوق ها را تعیین خواهند کرد و خواهند گفت اراده اصلی در انتخابات در دست ملت ایران اسلامی است. 

وی بیان کرد: ما می خواهیم دوباره آغاز کنیم و قیام سوم برای زندگی بهتر و به زیستن و برای سربلندی کشاورزان، کارگران و معلمان و بازنشستگان و برای زدودن غم و غصه از چهره بهترین مردمان روی زمین یعنی ایرانیان و برای پیشرفت ایران اسلامی و دستیابی به قله های بلند موفقیت خواهد بود همان گونه که در انقلاب و دفاع مقدس چنین کاری کردیم. 

رضایی تأکید کرد: برای شروع دوباره شرطی وجود دارد و آن این است که همه باهم حرکت کنیم و ایران، دولت، زندگی، ثروت و قدرت برای همه باشد و ما با تکیه بر حمایت مردم این کار را انجام خواهیم داد و همه اقوام و مردم را به میدان خواهیم آورد و مناطق اقتصادی را خواهیم ساخت و به استان ها اختیار و مسئولیت می دهیم. 

وی افزود: در استانی که مردم سپرده خود را در بانک می گذارند، باید در همان استان این سپرده سرمایه گذاری شود و قرار نیست از هر استان ۴۰ درصد سپرده مردم به تهران آمده و از تهران به ارز تبدیل و ارز از کشور خارج شود ما این موضوع را برعکس خواهیم کرد.

رضایی با بیان اینکه قرار نیست تهران استان ها را استثمار کند و خارج از ایران تهران را استثمار کند، خاطرنشان کرد: ما به این استثمار نو که نیروهای انسانی و ثروت مردم را از استان به تهران و از تهران به خارج می برد، پایان می دهیم. 

وی با تأکید بر اینکه به استان ها اختیار و مسئولیت می دهیم و قطب های اقتصادی می سازیم، این طور نیست که از تهران یک نسخه واحد برای همه استان ها صادر شود، بیان کرد: در دولت ما که «دولت اقدام و تحول» است، دولت پایان دادن به وعده های بی پشتوانه بوده و زمان شعار تمام شده و زمان اعتماد نو به نقل از برنامه و اقدام خواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: دولت اقدام و تحول ما برای همه استان ها اعتماد نو به نقل از برنامه خاص دارد و اعتماد نو به نقل از برنامه آن استان با کمک مردم خود آن استان تنظیم شده و این اعتماد نو به نقل از برنامه را در اختیار داریم و هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص آن استان نوشته نشده باشد. 

وی با بیان اینکه هر استان طبیعت خاص و اقلیم و مردم خاص خود را دارد، افزود: این طور نیست که فولاد را از استان هرمزگان بیاورند و در جایی که مرکز هنرهای دستی ایران است آب آنجا خشک شده و هنرهای دستی آنجا از بین برود و با مشکل مواجه شود چرا باید اینگونه شود؟

رد هرگونه انتساب کاریکاتور مستهجن درباره طب اسلامی به ایلنا/ این اقدام مشکوک از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌شود
هم اکنون بخوانید

رضایی ادامه داد: هر استان و سرزمین نسخه خاص خود را می خواهد و نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استان ها به معنای نادیده گرفتن مزیت ها،نادیده گرفتن استعدادهای مردم و قابلیت های هر استان است. دولت اقدام و تحول ما متناسب ظرفیت و استعداد و قابلیت ها و توانایی های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی هر استان را تهیه کرده و اجرا می کند.

وی با بیان اینکه برخی از مسائل مانند یارانه ۴۵۰ هزار تومانی یک مسئله عمومی و برای مردم همه استان ها خواهد بود، تصریح کرد: برخی فعالیت ها خاص هر استان که در آن استان متناسب با مردم آن استان است، باید تهیه و اجرا شود؛ مثلاً علتی ندارد اگر فولاد باید در سواحلی باشد که نیاز به آب فراوان دارد، فولاد را به مرکز ایران و یا نزدیک معادن منتقل کرده و با خشکسالی و کمبود آب مواجه شویم.

وی با تأکید مجدد بر اینکه هر استان نسخه خاص خود را دارد و دولت اقدام و تحول ما بر اساس آن نسخه عمل می کند، گفت: اما این کافی نیست و دولت ما اختیارات تصمیم گیری و تصمیم سازی را به همان استان ها خواهد داد.

رضایی بیان کرد: در دولت ما در زمینه اقتصاد، مناطق اقتصادی و قطب اقتصادی به وجود می آوریم؛ مثلاً آذربایجان با نسخه خاص تدوین شده خود به شمال عراق، ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان می تواند یک تجارت عظیم داشته باشد و یا سیستان و بلوچستان به افغانستان،پاکستان، دریای عمان و هندوستان می تواند مبادلات عظیم انجام دهد یا خراسان به آسیای مرکزی و یا خوزستان به شمال خلیج فارس، کویت و عراق و یا کرمانشاه و ایلام و اصفهان و اراک و سایر استان ها با سایر کشورها تجارت داشته و هر یک به اندازه یک کشور بتوانند تولید داشته باشند.

وی اظهار کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از استان های ما بوده و ۲۵ کشور اروپایی سرزمینشان در سرزمین ایران ما جای می گیرد که این امر نشان می دهد ایران ما بسیار بزرگ است مشروط بر اینکه همه اقوام و استان ها مانند انقلاب و جنگ تحمیلی در دولت ما دوباره به صحنه بیایند. 

رضایی با تأکید بر اینکه همه ایران را تبدیل به کارگاه بزرگ اقتصادی خواهیم کرد، گفت: مشروط بر اینکه جوانان نشاط داشته باشند و از ظرفیت تمام بانوان استفاده شود و شور و نشاط در کشورمان به وجود آید و آزادی اجتماعی در چارچوب قانون رعایت شود و مرتب به جوانان گیر نداده و اجازه دهیم فعالیت کنند و آنها را آموزش داده در زمینه ارتقاء توانایی و مهارت آنها بکوشیم و اگر بتوانیم این کار را کنیم با سرعت زندگی مردم بهبود بخشیده و به قله های موفقیت می رسیم. 

وی بیان کرد: دولت اقدام و تحول این تجربه را دارد که چگونه جوانان ۱۸ ساله و ۱۹ ساله و ۲۰ ساله و اقوام مختلف را در کنار هم جمع کرده و کارهای بزرگی چون آزاد سازی خرمشهر را انجام دهد. 

رضایی با بیان اینکه دولت ما می خواهد وحدت ملی به وجود آورد، تصریح کرد: چپ و راست کردن، حقوق گم کردن و پارتی بازی و بی عدالتی باید به کنار برود و این امر تجربه شده و کار سختی نیست آیا بیرون کردن فقر، بیکاری و گرانی ارزشش کمتر از بیرون راندن صدام حسین از خرمشهر است؟ اگر این هم مقدس است دولت اقدام و تحول آن را با کمک خداوند و سیاست رهبر فرزانه و کمک مردم انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این ایده چند خط مشی وجود دارد، یادآور شد: استانداران دولت اقدام و تحول از  مردم همان استان انتخاب می شود چراکه هر استان دارای زنان و مردان بزرگی است که متأسفانه توانمندی آنها مغفول مانده و ما در این زمینه پارتی بازی نخواهیم کرد.

رضایی اظهار کرد: از هر استان با کاندیدا شدن چندین نفر برای منصب استاندار این افراد در جمع نخبگان همان استان مسائل و اعتماد نو به نقل از برنامه خود را مطرح کرده و نمره بندی شده و  نخبگان از این افراد سه نفر را به دولت پیشنهاد می دهند و دولت با ارزیابی لازم یک نفر را انتخاب و دو نفر دیگر را ممکن است به عنوان معاونان وی انتخاب و یک تیم منسجم و قوی  از فرزندان آن استان خارج از هر گروه و باند و جناح 
در همان استان مشخص کند و در این رابطه با پارتی بازی راهی نداشته و دولت مرکزی رفیق و رفقایی که با آنها هماهنگ است، به یک استان دیگر نمی فرستد و برای آن استان به عنوان استاندار نصب نمی کند.

رئیس مجلس: ایسنا بر دامنه تفاهم‌ها و امیدها افزود
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره اینکه به استانداران در بعد اقتصاد اختیار می دهیم همانگونه که طبق قانون اساسی ۱۲۷ رئیس جمهور با تصویب هیئت دولت می تواند اختیارات خود را به افرادی دیگر واگذار کند، گفت: در خط مشی دوم از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی که در اختیار داریم به مدیران استان ها  کمک شده و حمایت می شوند و آنها را رها نکرده و پشت آنها را خالی نمی کنیم و با آنها همفکری خواهیم داشت اما اجازه می دهیم خودشان تصمیم بگیرند.

رضایی توجه به اقشار آسیب پذیر و پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومان را از دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه های خود برشمرد و بیان کرد: ذشتغال و تولید را در استان ها با حمایت دولت مرکزی ایجاد می کنیم.

نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان از دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه های نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که به آن اشاره کرد و گفت: ور این اعتماد نو به نقل از برنامه هر کس که ۳۰ میلیون تومان آورده داشته باشد، ما از بانک می خواهیم ۹۰ درصد مابقی تسهیلات را به او وام داده و همان خانه وثیقه وامش باشد و سود وام را با یارانه دولت پرداخت می کند و این اقدام شدنی است و در اروپا و آمریکا انجام می شود و در این زمینه وام رهنی می دهند.

رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر مترمربع ساختمان ۳٫۵ تا ۵ میلیون بوده و یک خانه ۸۰ متری حداقل ۳۳۰ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: با نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان خانه سازان را وارد بازار سرمایه کرده و از طریق خانه سازی و بازار سرمایه نقدینگی ایجاد می کنند و نهضت خانه سازی را رونق می دهند. اگر نهضت خانه سازی در کشور اتفاق بیفتد بیش از ۳۰۰ صنعت دیگر از در و پنجره سازی، سیمان و موزائیک راه افتاده و اشتغال بالایی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه گروه های سیاسی که سرگرم دعوا، نمایش و شعبده بازی هستند به فکر مردم باشند چرا که مردم ولی نعمت ما هستند، گفت:ما می آییم و خود را بار دیگر سپر بلای مردم می کنیم و اجازه نمی دهیم غبار غم و غصه بر چهره مردم بنشیند و اجازه نمی دهیم نان قرضی، زباله گردی و کولبری قامت بلند مردم را بشکند و باید حفظ کرامت انسانی را دولت اقدام و تحول در قبال مردم ایران اسلامی انجام دهد.

رضایی اظهارکرد: آبرو و حیثیت مردم و نشاط مردم موج زدن شادابی در زندگی مردم آرزوی دولت اقدام و تحول بوده و تلاش می کنیم با کمک مردم و جوانان و حمایت های ما این اتفاق انجام شود.

توسعه کسب و کار خانگی در منازل، پرداخت حقوق خانه داری بانوان، ازدواج جوانان و اقتصادی شدن شهرهای شمالی کشور از دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه هایی بود که نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دولت خود به آن اشاره کرد و افزود: به بانوان خانه داری که در دوره های شش ماهه  آموزش به صورت سه ماه تربیت فرزند و یه ماه حفظ سلامت و بهداشت خانواده شرکت کنند حقوق خانه داری پرداخت می شود البته در گروه اول ابتدا به بانوانی که بیش از دو فرزند داشته باشند این حقوق پرداخت خواهد شد ضمن اینکه حفظ کرامت انسانی را دولت ما از خانواده ها آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا