کابینه نفتالی بنت شکننده است/ تحولات سیاسی در رژیم اسراییل ادامه دارد

احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روی کار آمدن کابینه جدید در رژیم صهیونیستی با هدایت نفتالی بنت گفت: رژیم صهیونیستی دچار تناقضات زیادی است  که از گذشته گریبانگیرش بوده و اخیرا تشدید شده است. تنش های قومیتی و سیاسی اش زیاد شده است در نتیجه بعد از چند دوره انتخابات کابینه جدید با اختلاف یک رای نتانیاهو را کنار گذاشت و نفتالی بنت روی کار آمده است. با توجه به آرای شکننده بنت در کابینه معلوم است که دولت وی شکننده است و ممکن است ائتلاف ها به زودی فرو بریزد. با توجه به تضاد های درونی و تنش های داخلی رژیم بیش از گذشته اسراییل در بحران فرو خواهد رفت.

وی معتقد است: نتانیاهو می توانست با توجه به نفوذش و تسلطش بر مسایل بر بحران ها غلبه پیدا کند و الان که او هم رفته و کابینه نیم بندی روی کار آمده است، معلوم نیست بحران‌های داخلی و خارجی را این رژیم بتواند پشت سر بگذارد به ویژه حل مشکل فلسطینی ها در این شرایط به نظر بعید است.

دستمالچیان خاطرنشان کرد: البته نتانیاهو پرونده اقتصادی در دادگاه دارد و از این منظر او را تحت فشار قرار می دهند به شکلی که نتواند ائتلاف ها را به نفع خود شکل دهد. از طرفی آمریکا هم اصلا موافق روی کار آمدن مجدد نتانیاهو نیست و از حوادث اخیری که در این منطقه روی داد، بسیار ناراحت است. بایدن می خواهد منطقه در آرامش باشد و حل مساله فلسطین و اسراییلی به سرانجام برسد.

وی درباره رویکرد کشورهای عربی نسبت به کنار گذاشته شدن نتانیاهو گفت: کشورهای عربی که فرو ریختند. آنها به دلیل ضعف مفرطی که مقابل اسراییل نشان دادند، هیچ حیثیتی برای شان نمانده است.  برخی از آنها خودشان را تسلیم کردند و مدت هاست خیلی از کشورهای عربی موضوع نزاع فلسطینی و صهیونیستی را رها کرده و در این تحولات به دلیل اینکه رژیم های خودفروخته عربی از خودشان واکنش نشان نمی دهند یکه تاز صحنه رژیم صهیونیستی خواهد بود، از طرفی با توجه به بحران های داخلی در اسراییل به نظر این رژیم هم چندان توان اعمال فشار بر کشورهای عربی را ندارد.

بررسی واگذاری اراضی لازم برای ایجاد اردوگاه امدادی به جمعیت هلال احمر
هم اکنون بخوانید

دستمالچیان درباره هرگونه تمایل نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی برای قدرت نمایی برای نشان دادن خود گفت: احتمال اینکه این کار را انجام دهد بعید است چرا که مدیریت جنگ در شرایط فعلی بسیار ضعیف تر از دورانی است که نتانیاهو بر سر کار بود. رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۳۳ روزه و جنگ اخیرا شکست هایی داشته است که دیگر نمی تواند قیافه جنگ طلبانه به خود بگیرد و اگر این طور شود شدیدا امنیتش دچار آسیب می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا