ضرورت توجه به پیروان ادیان و اقوام در شورای شهر ششم

به گزارش ایسنا، الهام فخاری در نشست خبری لیست جمهور که ظهر امروز در مرکز همایش های رایزن برگزار شد، گفت: امروز در میانه مسیری هستیم که در سال ۹۶ با حضور و رای مردم آغاز شد و حالا در انتخابات شوراها این مردم هستند که باید انتخاب کنند که به عقب بازگشته و به دوران شهرفروشی و باغ کشی و … برگردند یا مسیر انسان محور شدن شهر و تبدیل تهران به شهری برای زندگی را ادامه دهند.

فخاری با بیان اینکه در دوره پنجم مدیریت شهری اقدامات بسیاری در حوزه آسیب های اجتماعی صورت گرفت، گفت: ما در این دوره آسیب های اجتماعی را به رسمیت شناخته و به جای انکار یا سرکوب آن راهکاری منطقی برای حل و فصل آن جستجو کردیم. در همین راستا نیز مدارس پرتو را برای فراهم شدن امکان تحصیل کودکان کار توسعه دادیم. همچنین در حوزه افراد بی خانمان نیز چهار گرمخانه ویژه زنان ایجاد کردیم. علاوه بر آن فعالیت گرمخانه ها را شبانه روزی کردیم و در نتیجه این اقدامات طی سه سال گذشته، هیچ فردی در زمستان های پایتخت از سرما و به دلیل بی خانمانی جان خود را از دست نداد.

فخاری با بیان اینکه طرح حفظ حریم آثار هنری در شهر تهران را نیز پیش بردیم، گفت: پیگیری مصوبه اجرای شهر دوستدار کودک نیز صورت گرفت و بسیاری از زیرساخت ها را نیز در این حوزه فراهم کردیم.

فخاری هوشمندسازی و شفافیت و مبارزه با شهرفروشی و باغ کشی را نیز از جمله دستاوردهای این دوره از شورای شهر برشمرد و گفت: در شورای شهر بعدی لازم است که به مسئله سلامت روان شهروندان توجه جدی شود.

کمک‌های مردمی به سیل زدگان رکورد ۲۰۰ میلیارد تومان را شکست
هم اکنون بخوانید

نامزد ششمین دوره از انتخابات شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید به سهم و نقش اقشار و ادیان مختلف در اداره شهر توجه کنیم، گفت: ما می خواهیم هوای مردم شهر را داشته باشیم.

فخاری در پاسخ به پرسشی درباره مسئولیت اجتماعی دستگاه های مختلف در شهر تهران نیز گفت: مصوبه مسئولیت اجتماعی سازمانی در شورای شهر وجود دارد. ما پیگیر ارتقای این مصوبه در دوره ششم خواهیم بود تا بتوانیم از ظرفیت و توان سازمان ها و بنگاه ها در حل مشکلات شهری استفاده کنیم.

این عضو شورای شهر پنجم از شیوه انتشار و اعلام دستاوردهای این دوره از مدیریت شهری در فضای رسانه ای انتقاد کرد و گفت: در شورای شهر اول اصفهان بررسی انجام شد که نشان می داد مردم اساسا از وظایف و عملکرد شورای شهر اطلاعی ندارد و به همین دلیل نیز در جریان آن قرار نداشتند. متاسفانه این وضعیت در شورای شهر پنجم تهران نیز وجود داشت و مردم در جریان بسیاری از اقدامات و دستاوردهای این دوره قرار نگرفتند.

فخاری افزود: یک راه استفاده از ظرفیت های هوشمندسازی، استفاده از توان و ظرفیت شبکه های اجتماعی و کمک گرفتن از سازمان های مردم نهاد در این زمینه حائز اهمیت است. بطوریکه می توان اقشار را در این حوزه درگیر کرد.

ضرورت توجه به معیشت آتش نشانان

فخاری در پاسخ به پرسش ایسنا پیرامون اعتماد نو به نقل از برنامه شورای ششم برای ایمنی شهر تهران نیز گفت: ما در شورای پنجم دو اقدام برای ارتقای تجهیزات آتش نشانی و ارتقای ایمنی را در دستور کار قرار دادیم. بطوریکه امروزه آتش نشانی تهران یکی از مجهزترین آتش نشانی هاست. در شورای ششم نیز باید این رویه را مورد توجه قرار داده و علاوه بر آن به معیشت آتش نشانان نیز توجه ویژه شود.

شانس کم ۳ تا ۶ ساله‌ها برای فرزندخوانده شدن /بهزیستی بدنبال تسهیل خروج فرزندان از شیرخوارگاه‌ها
هم اکنون بخوانید

فخاری افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی ما باید مسئولیت پذیری سازمانی را مورد توجه قرار داده و علاوه بر آن باید از طریق هوشمندسازی خدمات اجتماعی برای گروه های آسیب پذیر به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی در شهر باشیم.

فخاری درباره تبدیل تهران به شهری زیست پذیر نیز گفت: زیست پذیری یک طیف است که اینطور نیست که بگوییم یک هدف نقطه ای بوده و ما به آن نقطه رسیدیم. اعتماد نو به نقل از برنامه لیست “جمهور “و تمام ۲۱ عضو آن تبدیل تهران به شهری برای زندگی است و در این راستا نیز به حوزه های مختلف توجه شده است. از جمله به اقشار آسیب پذیر، معلولان، کودکان، سالمندان و زنان.

فخاری ادامه داد: زنان نقش فعالی در شهر زیست پذیر دارند. در شهر زیست پذیر شاخص های محیط زیستی نیز باید در وضعیت مناسبی قرار گیرد. وقتی از شهر زیست پذیر صحبت می کنیم منظورمان این نیست که فقط برای انسان ها مناسب باشد، بلکه باید برای تمام موجودات زنده از گیاهان و درختان گرفته تا حیوانات شهر مناسبی داشته باشیم و حقوق حیوانات در این شهر رعایت شود.

فخاری در پایان از مردم تهران خواست که برای انتخاب سرنوشت شهرشان در انتخابات ۲۸ خرداد ماه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا