مشکلات کشور با گزینش درست مردم قابل رفع است

آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: شهر مقدس قم از اواخر قرن دوم و اوایل قرن سوم هجری که محدثان بزرگ به قم آمدند از جایگاه بزرگ علمی برخوردار شد.

وی با اشاره به جایگاه حوزه‌های علمیه افزود: هیچ‌گاه حوزه علمیه از قم جدا نشد و هیچ‌گاه مردم قهرمان قم از حوزه علمیه جدا نشدند البته رونق و شکوه حوزه کم‌ و زیاد می‌شد، هنگامی‌که می‌گوییم یکصد سالگی حوزه یعنی احیای حوزه علمیه و با مهاجرت آیت‌الله حائری از اراک به قم یک‌بار دیگر حوزه قم احیا و تأسیس شد و مردم شریف و بزرگان قم از ایشان استقبال کردند و مدارس دینی رونق پیدا کردند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: اگر از حوزه علمیه و دانش و علوم آن سخن می‌گوییم هرگز به معنای کوچک شمردن مراکز علمی و دانشگاه‌ها نیست، گوینده این سخن کسی است که از جوانی با دانشگاه ارتباط داشته و برای آن ارزش قائل شده است، امام راحل به ما آموخت که حوزه و دانشگاه بال‌های سعادت کشور هستند و اگر وحدت داشته باشند راه‌های سعادت به روی ملت باز می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: از گذشته حوزه‌های علمیه مرکز علوم و دانش بود و همه علوم الهی در مراکز دینی و حوزه‌های علمیه بود، برخی سخنان ناصوابی گفتند و در مسائل انتخاباتی آن را هزینه کردند ولی به اقرار متفکران غربی مراجعه کنید و نقش مراکز علمی و مدارس دینی در رشد و توسعه و تحول علوم را مشاهده کنید.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اهمیت انتخابات ۲۸ خردادماه بیان کرد: تردید نکنید نگاه اولیای الهی و شهدا به شما ملت است که چگونه از این آزمون بیرون می‌آیید و تردید نکنید چشم مستضعفان عالم و محور مقاومت به حضور قوی ملت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و میان‌دوره‌ای خبرگان و مجلس در برخی از حوزه‌های انتخاباتی دوخته‌شده است.

قاضی مرادی در چند سریال رمضانی بازی کرد؟
هم اکنون بخوانید

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هر یک رای در پیشرفت و گشایش کارها اثر دارد، ممکن است نقدهایی وجود دارد ولی بدانیم و منصاقانه نگاه کنیم راهی برای رفع مشکلات کشور جز مشارکت پرشور و انتخاب دقیق وجود ندارد.

آیت‌الله اعرافی افزود: ضمن اینکه باید اشکالات را پذیرفت ولی کشورمان قله‌های بلندی را طی کرده است و امروز علی‌رغم مشکلات و گرانی عظمت و شکوه و دستاوردهای علمی را مشاهده می‌کنیم و نباید فقط ضعف را ببینیم بلکه باید پیشرفت‌ها را موردتوجه قرار دهیم.

مشکلات کشور با حضور در انتخابات و گزینش درست حل‌شدنی است  

وی بابیان اینکه مشکلات کشور ناشی از تحریم‌ها و ضعف برخی مسئولین است، گفت: نباید موضوعی بهانه برای عدم شرکت در انتخابات شود و همه ما باید در جمعه آینده پرچم‌دار دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و مشارکت حداکثری در انتخابات باشیم، همه مشکلات کشور با حضور در انتخابات و گزینش درست حل‌شدنی است.

امام‌جمعه قم بیان کرد: با انتخابات قدرت گردش پیداکرده است و افرادی آمده و رفته‌اند، انتظاری که از جوانان رشید و بانوان و آقایان و همه ملت داریم این است که به ندای وجدان، شهدا، دین و اخلاق و منویات مراجع و ندای رهبری معظم پاسخ دهیم و انشا الله هفته آینده انتخاباتی رقم بخورد که اقتدار ملت ایران افزایش پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: افرادی که در عرصه خدمت مردم می‌آیند به این نکته توجه کنند که کار علمی و جهادی مشکلات کشور را حل می‌کند، موضوع خانواده و ۱۰ میلیون جوان سن ازدواج، تورم و نقدینگی، خام فروشی، عدالت در شهرها و استان‌های کشور و همچنین طبقات مختلف مردم و زیرساخت‌های اقتصادی و اشتغال، نخبگان و علم و موضوع کشاورزی مورد توجه باشد.

آن خبر هنوز دردناک است
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − یک =

دکمه بازگشت به بالا