رژیم صهیونیستی برای پیگیری ساخت و ساز فلسطینی‌ها کمیته تشکیل می‌دهد

به گزارش ایسنا، وبسایت “وای نت” صهیونیستی نوشت، کمی پیش از امضای نهایی توافقنامه ائتلاف دولتی جدید که فردا یکشنبه پس از کسب رای اعتماد از کنست ماموریت خود را برعهده خواهد گرفت، حزب آبی- سفید به رهبری بنی گانتس و امید تازه به رهبری گدعون ساعر توافق کردند، برای پیگیری عملیات ساخت و ساز فلسطینی ها در مناطق “ج” کمیته پیگیری موسوم به اداره مدنی را تشکیل دهند.

این وبسایت نوشت، این توافق در پی اختلاف میان این دو حزب و نیز درخواست زئیو الکین از حزب ساعر برای تشکیل کمیته ویژه جهت پیگیری ساخت و ساز فلسطین در مناطق مذکور صورت گرفت.

این کمیته وابسته به وزارت مسکن خواهد بود که الکین ریاست آن را در دولت جدید برعهده می‌گیرد.

برخلاف خواسته شهرک نشینان، این کمیته اطلاعات را در خصوص ساخت و ساز فعلی فلسطینی‌ها یا اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌های مربوط به این ساخت و سازها جمع آوری خواهد کرد، منابع تامین بودجه را قطع و یک اقدام قانونی را علیه به اصطلاح “ساخت و ساز غیرقانونی” فلسطینی ها در این مناطق را اداره خواهد کرد.

قرار است مبلغ ۳۰ میلیون شکل برای این طرح اختصاص داده شود.

پیش از این الکین درصدد تهیه یک سند کاری برای انجام سرشماری در مناطق ج، شروع تخریب ساختمان های غیرقانونی، گسترش اراضی کشاورزی با هدف ممانعت فلسطینی ها از ساخت و ساز روی این اراضی بود.

انتهای پیام

جهاد اسلامی: گفت‌وگوهای ملی فلسطین در قاهره از سرگرفته می‌شوند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا