انتخابات ۱۴۰۰ در خرم‌آباد تمام الکترونیکی است/ پیش‌بینی ۱۸۳ شعبه اخذ رای

جعفر طولابی عصر نوزدهم خرداد ماه در جلسه توجیهی کاندیداهای شورای شهر این شهرستان، اظهار کرد: در آستانه مهمترین رویداد سیاسی اجتماعی کشور یعنی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از این انتخابات‌ها از اهمیت بالایی از نظر جایگاه تشکیلاتی ریاست‌جمهوری و هم تشکیلات شورای اسلامی بر اساس قوانین و وظایف پیش‌بینی شده برای منتخبان برخوردار هستند.

فرماندار خرم‌آباد، موقعیت کشور را از نظر شاخصه‌های داخلی و خارجی ویژه خواند و افزود: باید تلاش کرد که انتخابات با حضور و مشارکت بالای مردم توام با سلامت و امنیت انجام شود.

طولابی با اشاره به مشارکت بالای افراد جهت کاندیداشدن برای شورای شهر، گفت: در این دوره شاهد افزایش مشارکت ۱۰ درصدی نسبت به دور پنجم و ۳۵ درصدی نسبت به دور چهارم شوراهای شهر بوده‌ایم.

 وی با اشاره به تائید صلاحیت ۲۵۰ کاندیدا برای انتخابات شهرستان خرم‌آباد، زاغه و سپیددشت تصریح کرد: از این تعداد داوطلب، ۲۰۰ نفر برای حوزه شهر خرم‌آباد هستند.

فرماندار خرم‌آباد اظهار کرد: بر اساس قانون فعالیت‌های تبلیغاتی داوطلبان از ساعت ۷ صبح ۲۰ خردادماه آغاز به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

طولابی از فراهم شدن بسترهای لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و امن خبر داد و با بیان اینکه با تلاش مجریان و ناظران، همه فرایندهای برگزاری بر اساس اعتماد نو به نقل از برنامه زمان‌بندی انجام شده و مراحل بعدی نیز ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: همواره تلاش می کنیم انتخاباتی سالم و به دور از هر گونه جانب‌داری برگزار شود.

ریشه پدیده «آقازادگی» هنوز خشکانده نشده است
هم اکنون بخوانید

وی افزود: بدون تردید بر اساس قانون حرکت خواهیم کرد چرا که وقتی مبنا قانون قرار گیرد مردم نیز به همه ارکان انتخابات اعتماد کرده و مشارکت حداکثری صورت می‌گیرد.

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به اینکه رویکرد اصلی مجریان انتخابات فراهم‌ کردن بسترهای لازم برای انتخاباتی سالم، امن و با مشارکت حداکثری است، خاطرنشان کرد:راه‌اندازی ستادهای تبلیغاتی در محورهای اصلی شهر ممنوع است و بر اساس قانون هر داوطلب در هر منطقه شهرداری قادر به راه‌اندازی یک ستاد خواهد بود.

طولابی  بر انجام تبلیغات سالم و رعایت موازین قانونی تاکید و تصریح کرد: در غیر این صورت با بروز تخلف از سوی داوطلبان، عمل انجام شده جرم انتخاباتی محسوب شده و متخلفین از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

فرماندار مرکز لرستان با اعلام برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورای اسلامی شهر خرم آباد، افزود: سرعت و دقت این سیستم بسیار بالاست و در دستگاه‌های احراز هویت تغییراتی ایجاد شده تا از رای‌های تکراری جلوگیری کند، تعیین سن رای دهنده، مشخص شدن فوتی‌ها و احراز هویت فرد رای دهنده از دیگر مزایای نرم‌افزار به‌روز شده است. 

طولابی خاطرنشان کرد: ۱۸۳ مرکز اخذ شعب رای برای انتخابات شورای شهر پیش‌بینی شده و همه نقاط شهر برای این مهم پوشش داده شده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا