انتخابات آزمونی برای سنجش اخلاق رسانه‌ای است

محمد خدادی در کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای در انتخابات  که با حضور اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: هر زمان که اخلاق انتخاب اول ما باشد موجب پیدایش قدرت می‌شود و خروجی آن موفقیت آمیز خواهد بود، هر چقدر زمان می‌گذرد نیاز به اخلاق بیشتر می‌شود چراکه گسترش تکنولوژی موجب ثبت و ضبط کردن تصاویر و صداها می‌شود و باید انتشار اخبار در قالب اخلاق باشد.

وی گفت: رسانه بستر تولید اطلاعات است و و در ایجاد ارتباط نقش مهمی دارد همچنین قدرت، تولید و پردازش توسط رسانه در جامعه منتقل می‌شود.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نقش رسانه ایجاد ارتباط منجر به اثر در جامعه بین قشرهای مختلف است، بیان کرد: کارکرد رسانه در یک جامعه ایجاد ارتباط سازنده بین ارکان جامعه بوده که با تولید ارتباط به دنبال یک گفتمان واحد است.

کارکرد رسانه‌ها تبیینی است

 خدادی  با اشاره به اینکه امروزه کارکرد رسانه‌ها تبیینی است و دیگر جنبه تبلیغاتی معنایی ندارد، بیان کرد: اطلاعات رسانه باید باورپذیر باشد و بتواند جامعه را قانع کند و رسانه‌ها باید اطلاعات را ساده‌سازی، دسته‌بندی، مصداق سازی همچنین مقایسه‌سازی کنند.

 وی با اشاره به اینکه میزان اثرگذاری رسانه نسبت مستقیم با اخلاق ندارد، گفت: پایگاه خبری باید اخلاق را در خودش نهادینه کند اگر اخلاق از رسانه گرفته شود بر ضد خودش تبدیل می‌شود، بی اخلاقی در رسانه موجب جعل خبر، کپی و پیست خبر به صورت غیرقانونی را به دنبال داشته که در بلندمدت ماهیت آن رسانه را از بین می‌برد.

۱۰ فیلمساز ایرانی و خارجی در هفته فیلم اروپایی کارگاه برپا می‌کنند
هم اکنون بخوانید

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اولین انتظار از رسانه دقت است، قدرت یک رسانه به انتشار اخبار صحیح بوده، بسیاری از مواقع بی توجهی به تولید اطلاعات منجر به ظلم می شود و آنچه که واقعیت است را نشان نمی دهد.

خدادی ادامه داد: رسانه‌ها باید سوژه یابی کنند و بخشی از جامعه را که دیده نمی شود را نشان دهند، همچنین شناخت دغدغه‌ها و معرفی آن از دیگر وظایف رسانه‌ها می باشد.

رسانه بااخلاق مخاطب را حفظ می‌کند

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رسانه با اخلاق مخاطب را حفظ می‌کند، گفت: پایگاه خبری باید اخلاق‌مدار باشد همچنین نگاه منطبق به واقعیت را در دستور کار قرار دهد و آزمون اخلاق رسانه در انتخابات خود را نشان می‌دهد چرا که رسانه در انتخابات باید به دنبال محتوا باشد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در انتخابات از اسامی دوری کرده و با نگاه برطرف کردن مشکلات اطلاع‌رسانی کنند،گفت: باید آداب نقد را فرا گرفته چرا که خروجی نقد باید اصلاح باشد همچنین رسانه‌ها باید در انتخابات تلاش کنند که حرکت رو به جلو داشته باشند تا دستاورد ها دیده شود.

خدادی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در انتخابات پیش‌رو به دنبال محتواسازی باشند و برای انتخاب صحیح تلاش کرده تا جامعه ترغیب شود فرد اصلح را انتخاب کنند،ظهار کرد: در انتخابات، اخلاق انتخاب اول رسانه است امیدواریم با حضور پرشکوه مردم در انتخابات موجب سرافرازی ایران اسلامی شویم.

اصحاب رسانه در مناسبت‌ها و رویدادهای ملی و مذهبی همواره پای کار بوده‌اند

چرا موسیقی «نون خ» یادآور قطعه خواننده ترکیه‌ای بود؟
هم اکنون بخوانید

در ادامه  این کارگاه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: اصحاب رسانه استان همواره در مناسبت‌ها و رویدادهای ملی و مذهبی همواره پای کار بوده و نقش خود را در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه به خوبی ایفا کرده‌اند.

 احمد حسین فتایی با تقدیر از معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای نگاه حمایتی وی از نشریات و رسانه های استان، گفت: ایجاد زمینه برگزاری یک انتخابات باشکوه که برگزیدن فرد اصلح را به دنبال دارد، یک وظیفه مهم برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است که در این مقطع باید به صورت ویژه مد نظر نشریات و رسانه‌های استان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این کارگاه با محوریت ” اخلاق حرفه ای” با همکاری معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات و خبرگزاری های استان و حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت متبوع شکل گرفت و امیدواریم نتایج آن را در انتخابات پیش رو به خوبی شاهد باشیم.

انتهای پیام
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا