تشییع های کیلومتری به صرف کرونا

احمد آخوندی با اشاره به خطرات عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و شیوع کرونا بیان کرد: رعایت نکردن درست شیوه‌نامه‌های بهداشتی و برگزاری دورهمی‌ها باعث شد برای اولین بار در طول ۱۵ ماه از شیوع کرونا در کشور، وضعیت این شهرستان قرمز شود.

وی افزود: یکی از معضلاتی که تأثیر زیادی در افزایش مرگ‌ومیر بیماران کرونایی دارد، مراجعه دیرهنگام مبتلایان به کرونا در مرحله درگیری ریه به مراکز درمانی است.

رئیس شبکه بهداشت دیّر عنوان کرد: ۲۴ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا در شهرستان دیر مربوط به دوره ۷۰ روزه اول سال جاری است.

آخوندی ادامه داد: ۵۵ درصد نمونه‌های مثبت کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در شهرستان دیر، مربوط به امسال است.

وی با انتقاد شدید از شلوغی و رعایت نکردن اصول بهداشتی در مراسم تشییع، گفت: مراسم تشییع، عروسی و دورهمی باید محدود و یا با حداقل حضور افراد و بستگان برگزار شود نه اینکه شاهد مراسم تشییع کیلومتری باشیم.

این مسئول عنوان کرد: سالن‌های ورزشی با رعایت موارد بهداشتی و با نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت و اصناف اجازه فعالیت دارند، اما ورزش در کنار ساحل و زمین‌های چمن محلات و دورهمی‌های افراد در ساحل باید تعطیل شود.

احمد آخوندی با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در شهرستان دیّر عنوان کرد: در فاز اول ۷۷۲ نفر و در فاز دوم هزار و ۱۰۲ نفر سالمند در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند.

انتهای پیام

عامل جعل صدای معاون وزیر بهداشت بازداشت نشده است/تکذیب صدور اطلاعیه در این باره
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هجده =

دکمه بازگشت به بالا