انسان نهایتا چند سال عمر می‌کند؟

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۱۷ خردادماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «گاردین» در گزارشی با عنوان «تهدیدها در خانه»، نوشته است: جو بایدن، دموکراسی را در خارج توی بوق می‌کند، اما تهدیدها در خانه گسترش می‌یابند. قصد رئیس‌جمهوری، دگرگون کردن و تغییر دادن تصویری است که دونالد ترامپ از آمریکا به اروپایی‌ها نشان داده و به آن لطمه زده است. جو بایدن، خود را شریک اروپا در برخورد با چین و روسیه، می‌داند. جو بایدن در گفت‌وگوهای فراساختاری برای اعمال عدالت نژادی، با دشواری‌هایی در خانه رو در رو خواهد بود.

_ «فایننشال تایمز» در گزارشی با عنوان «نقش تازه آمریکا» نوشته است: سفر جهانی رئیس‌جمهوری آمریکا به درون گروه هفت در اعماق سیاست خارجی، بیانگر این است که اکنون بایدن (رئیس جمهوری آمریکا) و جانسون (نخست وزیر انگلیس) به اهمیت و نیاز توجه به «ژئوپلیتیک» یا همان سیاست جغرافیایی، پی برده‌اند.

_ نشریه «دی ولت» در آلمان نیز در گزارشی با عنوان «ترس از راست‌گراها»، نوشته است: تندورهای راست‌گرا، محافظه‌کاران را تهدید می‌کنند؛ با احساس چنین هراسی، محافظه‌کاران به صندوق‌های رای رو می‌آورند. پیروزی راست‌گراها می‌تواند تندباد ویرانگری را برای مسیحیان دموکرات در حزب به بار بیاورد. چندین دهه است که این حزب در شرق آلمان، یک نیروی پا گرفته و ماندنی بوده است.

_ نشریه اسپانیایی «ال پائیس» در گزارشی با عنوان «آوازخوان سیاست» نوشته است: با سرکوب‌های پس از آئین سوگند رئیس‌جمهوری تازه اوگاندا، اکنون این کشور شاهد صدها زندانی با موج تازه دستگیری‌ها، است. فعالان مخالف دولت اوگاندا، پس از انتخابات رئیس جمهوری خیز برداشته‌اند. رئیس جمهوری ۷۶ ساله اوگاندا، ششمین دوره‌ای است که پیروز انتخابات آن کشور است. مخالفان، این پیروزی را حاصل تقلب در انتخابات می‌دانند. رهبر سرسخت مخالفان، آوازخوان اوگاندا مشهور به «باب واین» است که مدعی آزار دیدن از سوی نیروهای دولت اوگاندا است.

پرتره هایی در ترکیب با طبیعت بی‌جان + تصاویر
هم اکنون بخوانید

* از حاشیه خبرها:

روزنامه «گاردین» به نقل از نشریه «ارتباطات طبیعت» در گزارشی با عنوان «یکصد و پنجاه سال عمر»، نوشته است: دانشمندان می‌گویند انسان نه زندگی جاویدان که حدی برای زندگی دارد. آخرین محدوده طبیعی زندگی انسان، یکصد و پنجاه سال است و زندگی بیش از آن، ممکن نیست. آخرین یافته دانشمندان می‌گوید که انسان می‌تواند در نهایت تا یکصد و پنجاه سال زندگی کند و بس. بیش از آن ممکن نیست. این رقم، در بررسی زندگی صدها هزار داوطلب به دست آمده است. دانشمندان می‌گویند، فعال و پرتحرک باشید، زندگی سالم داشته باشید و آنگاه یکصد وپنجاه سال عمر در انتظارتان خواهد بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا