انتقاد پوتین از "معیارهای دوگانه" آمریکا در برخورد با مهاجمان به کنگره

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ گفت: کار آمریکا اشتباه است که از سرکوب اعتراضات ضد دولتی برون مرزی انتقاد می‌کند، در حالی که آمریکایی‌ها با خواسته‌های سیاسی را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

پوتین در این مجمع تندترین انتقاداتش از آمریکا را به خاطر محکوم کردن سرکوب اعتراضات ضد دولتی توسط بلاروس مطرح کرد. وی تاکید داشت که این محکومیت‌های آمریکا در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن با مهاجمان به کنگره به صورت ناعادلانه برخورد می‌کند.

رئیس جمهور روسیه درباره طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که در تاریخ شش ژانویه به کنگره حمله کردند و موقتا جلسه تایید صلاحیت جو بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال گذشته را به حالت تعلیق درآوردند، گفت: آنها تنها یک مشت دزد و آشوبگر نبودند. آنها با درخواست‌های سیاسی مقابل کنگره آمده بودند.

هنگامی که مجری مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ به پوتین تذکر داد که این اظهاراتش درباره حمله به کنگره ممکن است باعث ممنوعیت وی از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی آمریکایی شود، پوتین گفت: ذره‌ای هم به ممنوع‌الفعالیت شدن در هیچ شبکه اجتماعی اهمیت نمی‌دهم.   

پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که مهاجمان به کنگره آمریکا توسط دولت واشنگتن تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

حدود ۵۰۰ مظنون در ارتباط با این آشوب بازداشت شده‌اند که اکثر آنها به ورود غیرقانونی به ساختمان کنگره متهم شده‌اند. بسیاری از این متهمان تا زمان برگزاری جلسه دادگاهی‌شان آزاد شده‌اند اما برخی از آنها همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

گمانه‌زنی‌ درباره ماندن نظامیان آمریکایی در آلمان در پی قدردانی لوید آستین از میزبانی برلین
هم اکنون بخوانید

پوتین همچنین از غرب به خاطر انتقاداتش از واکنش مقامات روسیه به اعتراضات ضد کرملین از جمله بازداشت الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه انتقاد کرد.

وی گفت: معترضان در اروپا با واکنش‌های تندتری از سوی پلیس مواجه شده‌اند به طوری که برخی از آنها توسط به اصطلاح “گلوله‌های پلاستیکی دموکراتیک” از ناحیه چشم مضروب شده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفده =

دکمه بازگشت به بالا