استقبال نمایندگان دانشجویان داروسازی از آیین‌نامه جدید "تأسیس، ارائه خدمات و اداره داروخانه‌ها"

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام وبدا، در نامه خطاب به وزیر بهداشت، آمده است:

«سمینار دانشجویان داروسازی ایران(IPSS) با قدمت ۲۷ ساله با اجتماعی همه گیر، نماینده دانشجویان داروسازی کشور می‌باشد که همواره در بزنگاههای بزرگ صنف داروسازی ایران با حضور و همراهی آحاد دانشجویان داروسازی سراسر کشور نقشی کلیدی ایفا کرده است.

بدینوسیله به استحضار می رساند که نمایندگان دانشجویان داروسازی سراسر کشور، جهت گیری های ضد انحصار آیین نامه جدید «تاسیس، ارائه خدمات و اداره داروخانه ها» را مثبت ارزیابی کرده و پیامد آن را افزایش عدالت در دسترسی به خدمات دارویی و بهبود وضعیت سلامت مردم می داند. البته، این به معنی خالی از نقص بودن متن این نامه مذکور نمی‌باشد.

همچنین ما نمایندگان دانشجویان داروسازی ایران اعلام می داریم انحصارطلبان که در قالب نام انجمن داروسازان به مخالفت با آیین نامه اقدام کرده اند به هیچ عنوان نه تنها نماینده اکثریت جامعه داروسازان نیستند؛ بلکه حتی اقلیت صنف داروسازی را نیز نمایندگی نمی‌کنند.

در مورد آیین نامه فوق بخش هایی مانند برداشته شدن سقف جمعیتی، امضای الکترونیک و ثبت اثر انگشت مسئول فنی به ازای هر نسخه، لزوم اقامت مؤسسین داروخانه در کشور، تسهیل شرایط تاسیس داروخانه اشتراکی و کاهش زمان تخصیص پروانه بدون در نظر گرفتن امتیاز به ۱۵ سال از محاسنی می‌باشند که شرایط اشتغال داروسازان جوان را بهبود می‌بخشند.

از سمت دیگر، توجه به اختصاص فضای ویژه مشاوره دارویی و نیز تفاوت رنگ پوشش مسئول فنی داروخانه از سایر پرسنل مسائلی هستند که به تبیین جایگاه داروساز کمک شایانی خواهندکرد و به تبع آن ارزشمندی حفظ و بهبود سلامت جامعه را به واسطه حضور مسئول فنی داروساز ارتقاء می‌بخشند.

مشاوران چه نظری درباره «ازدواج» به شما می‌دهند؟
هم اکنون بخوانید

با وجود تمام بندهای مثبت در آیین نامه فوق، سمینار دانشجویان داروسازی ایران مراتب اعتراض خود را در باب رسمیت بخشیدن به ادامه فعالیت داروخانه‌های پراتیکی و همچنین حذف کار دانشجویی بدون ارائه راه جایگزین مناسب جهت کسب تجربه فعالیت حرفه‌ای توسط دانشجویان داروسازی را اعلام می‌دارد و خواستار اصلاح بندهای فوق یا ارائه راه جایگزین برای حل مسائل فوق می‌باشد.

در پایان نمایندگان دانشجویان داروسازی ایران مجددا اعلام می‌دارند که در مسیر اصلاح وضعیت اسفناک حاکم و اجرای آئین نامه جدید با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، ضمن در نظر گرفتن انتقادات به حق دانشجویان داروسازی ایران نسبت به بخش‌هایی از این آیین نامه فوق، هم قدم بوده و مراتب حمایت خود را پیرامون اجرای آیین نامه جدید اعلام می‌دارد.

دبیرخانه بیست و سومین سمینار دانشجویان داروسازی ایران»

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا