مقام لیبیایی انگلیس و فرانسه را مسؤول آشوب در کشورش دانست

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین نوشت، فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی در سفرش به بروکسل گفت، با توجه به نقش اصلی دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین انگلیس در براندازی معمر قذافی، دیکتاتور لیبی لندن وظیفه ویژه‌ای در کمک به لیبی دارد.

گاردین به نقل از این مسؤول سابق، انگلیس را به دلیل مساله بریگزیت آشفته توصیف کرد که در وفای به مسؤولیت اخلاقی خود در خارج کردن لیبی از آشوبی که پس از سقوط قذافی در سال ۲۰۱۱ دچارش شده، تعلل می‌کند.

باشاغا که در سفرش به بروکسل با مسؤولان اتحادیه اروپا، بلژیک و برخی از اعضای پارلمان اروپا دیدار کرد، گفت، انگلیس تنها در زمینه مبارزه با تروریسم با لیبی همکاری می کند و می توان گفت، انگلیس تنبلی کرده است. این کار انگلیس موجه نیست.

باشاغا گفت، اروپا مخصوصا انگلیس و فرانسه مسؤول اخلاقی و قانونی حوادث لیبی از سال ۲۰۱۱ به بعد است زیرا این بسیج بین‌المللی با ابتکارعمل این دو کشور صورت گرفت.

همچنین به نقل از باشاغا نقل شده که تلاش‌ها برای وارد کردن اجباری ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس در بحران لیبی شکست خورد زیرا انگلیس به مساله بریگزیت سرگرم بود. در دوره بوریس جانسون، نخست وزیر فعلی انگلیس هم توجه خاصی به لیبی نشد.

انتهای پیام

اردوغان حمله پلیس آلمان به یک مسجد را محکوم کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 6 =

دکمه بازگشت به بالا