راهپیمایی کارمندان آنروا در غزه علیه مدیر این آژانس

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، هزاران تن از کارمندان آنروا به همراه صدها تن از مردم نوار غزه در این راهپیمایی گسترده شرکت کردند.

گروه‌های فلسطینی در نوار غزه در این راهپیمایی شرکت کردند و شعار “ای ماتیاس برو”، سرداده و اعلام کردند که دوره حضور وی “بدترین دوره” برای فلسطینی‌ها در تاریخ آنروا بوده است.

محمد غبن، عضو هیات مدیره کارمندان آنروا گفت: دلایل متعددی برای این راهپیمایی وجود دارد که مهمترین آنها اظهارات ماتیاس شمالی، مدیر عملیات آنروا در نوار غزه است،

وی در یک مصاحبه با یک شبکه اسرائیلی گفته بود که “حملات دقیق بود و دقیقا به اهداف خود اصابت کرد و اسرائیل از هدف قرار دادن غیر نظامیان در غزه اجتناب کرد”!

وی ادامه داد: شمالی ۶۲ کودک از جمله دانش آموزان در مدارس آنروا را که با بمباران اسرائیل کشته شدند، فراموش کرده است. او همچنین با ارائه کمک به آوارگانی که به مدارس آنروا پناه برده بودند مخالفت کرد و تا آخرین روز آنها را از برق و آب محروم کرد که این امر با فعالیت وی جهت امدادرسانی به آوارگان در زمان جنگ مغایرت دارد.

غبن تاکید کرد، از زمانی که شمالی منصب مدیر عملیات آنروا را برعهده گرفته است، کارمندان با وی دستاوردهای شایان ذکری را رقم نزدند؛ او توافق‌ها با کارمندان را زیر پا گذاشت و مشاغلی را لغو کرد و کمک‌ها را کاهش داد و تعداد دانش آموزان در یک ترم را افزایش داد و تعداد آموزگان را کم کرد.

وی گفت که ماتیاس شمالی از لبنان بیرون رانده شد و سوریه با پذیرش وی مخالفت کرد و سپس او به نوار غزه فرستاده شد.

تاکید مجدد پاپ فرانسیس بر برقراری آتش‌بس جهانی و فوری
هم اکنون بخوانید

بعد از اظهاراتی که شمالی در مصاحبه با یک شبکه اسرائیلی مطرح کرده بود، وی گفت: اظهارات اخیری که از طریق تلویزین اسرائیل مطرح کردم، باعث آزار کسانی شد که یکی از اعضای خانواده‌شان در طی جنگ کشته یا زخمی شده بود، واقعا متاسفم که باعث این درد برای آنها شده‌ام.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا