حل مشکل پخش مسابقات فوتبال در مناطق محروم

به گزارش ایسنا، اجرای پروژه «سیگنال‌رسانی زمینی صداوسیما» در جهت قطع وابستگی به شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی با وجود تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه بین‌المللی، از سال ۱۳۹۴ در دستور کار قرار گرفت و معاون فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل از اجرای طرح سیگنال‌رسانی زمینی در سازمان صداوسیما خبر داده و گفته بود با این کار، بخشی از انتقال داده‌های صداوسیما با پوشش زمینی انجام می‌شود تا درصورت قطع ماهواره‌ها، اشکالی در پخش آنها ایجاد نشود.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- سال ۱۳۹۷ از آغاز اقدامات برای راه‌اندازی شبکه سیگنال رسانی زمینی خبر داد و گفت: تا پیش از این و در دوره نخست تحریم‌ها، به دلیل وابستگی که برای پخش شبکه‌های ماهواره‌ای داشتیم با مشکلاتی مواجه شدیم و مردم به خصوص مناطق محروم نمی‌توانستند از پوشش شبکه‌ها استفاده کنند. برای مثال به دلیل عدم پخش ماهواره‌ای، مناطق محروم امکان تماشای رویداد بین‌المللی مانند فوتبال را نداشتند که تمام تلاش این بود که بتوانیم شبکه‌ای مجزا برای ارائه خدمات در زمان مخاطرات تحریم داشته باشیم.

در این راستا آذری جهرمی امروز در توییتر نوشت: شنیده بودید که در برخی مناطق ایران، زمان پخش فوتبال یا والیبال، تلویزیون اعتماد نو به نقل از برنامه‌ی دیگری را پخش می‌کرد و مردم معترض می‌شدند؟ مشکل حل شد. با تلاش چندساله فنی و حقوقی، در همکاری با سازمان صداوسیما، «شبکه سیگنال‌رسانی زمینی» ایجاد شد و از هفته‌ی آینده رسما فعالیت خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام

رشد 100 درصدی صادرات ایران به آفریقا در سال 1400/ عبور از تجارت یک میلیارد دلاری با آفریقا در ماه جاری
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا