اجازه ندهیم دستگاه یا وزارتخانه‌ای هر روز یک بخشنامه در خصوص اجازه صادرات و یا منع صادرات به فلان کشور صادر کند


اجازه ندهیم دستگاه یا وزارتخانه‌ای هر روز یک بخشنامه در خصوص اجازه صادرات و یا منع صادرات به فلان کشور صادر کند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به هیچ وجه نباید اجازه دهیم که دستگاه یا وزارتخانه‌ای هر روز یک بخشنامه در خصوص اجازه صادرات و یا منع صادرات به فلان کشور صادر کند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگویی در خصوص کنترل و هدایت نقدینگی به سمت تولید مولد و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خود در این خصوص، اظهار کرد: وقتی صادرکننده، یک بازاری را با هزاران بازاریابی و هزینه به دست آورده باید بتواند بازار خود را حفظ کند و این حفظ بازار، یعنی هدایت تولید به سمت بازار‌های جهانی و ارزآوری و حفظ اشتغال.

وی مهمترین مسئله را در حال حاضر برای راه اندازی تولید، رفع موانع موجود بیان کرد و گفت: باید از تولید از طریق تسهیل قوانین حمایت واقعی شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برداشتن مشکلات از سر راه تولید از جمله قوانین متعدد، بخشنامه‌های متفاوت، متکثر، متناقض و متعارض را از دیگر اقدامات در خصوص هدایت نقدینگی به سمت تولید مولد برشمرد.

مهرعلیزاده با بیان این که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور که اغلب واحد‌های کوچک و متوسط هستند در اثر مسائل و قوانین دست و پاگیر اداری و بخشنامه‌ها تعطیل شدند، گفت: اگر این مشکلات رفع شود به طور خودکار نقدینگی به سمت تولید هدایت خواهد شد و قدرت تخریبی خود در جهت‌های دیگر را از دست خواهد داد.

وی بر توجه به مسئله صادرات همزمان با تولید تاکید کرد و گفت: باید مشوق‌های صادراتی به ویژه در خصوص بازار‌های صادراتی کشور‌های همسایه، در نظر بگیریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظرفیت طول خط راه آهن مترو به گونه‌ای است که می‌توان حداقل سه برابر تعداد واگن‌های موجود را استفاده کرد.

اصلاحات مساله بزرگی است و باید در کشور یک پروژه فرهنگی باشد/ آزادی بیشتر برای رسانه‌ها منجر به تقویت نظام می‌شود
هم اکنون بخوانید

مهرعلیزاده در خصوص مشکلات کلانشهر تهران و حل این معضلات، ترافیک و آلودگی هوا را از مهمترین مشکلات کنونی تهران بیان کرد و افزود: در حال حاضر حدود هزار تا هزار و ۶۰ واگن مترو در تهران حرکت می‌کند در حالی که این خطوط حداقل ظرفیت ۳ هزار واگن را دارد.

وی با بیان این که نیاز به خرید و هزینه کردن دولت و شهرداری برای تأمین این واگن‌ها نیست، اضافه کرد: از سوی دیگر نباید عوارضی بر دوش مردم گذاشت بلکه باید بخش خصوصی را فعال کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که بخش خصوصی در یک خیابان ۱۰ متری توانایی ساخت ساختمان ۲۰ طبقه را دارد، گفت: بخش خصوصی عاشق ساختمان ۲۰ طبقه نیست بلکه عاشق درآمدزایی و پول خود است.

مهرعلیزاده افزود: کافی است تأمین سرمایه گذاری و سود بخش خصوصی را تأمین کنیم که در این صورت شرکت‌های بخش خصوصی در بخش خرید واگن و به کار گرفتن آن در مترو به نام شرکت خود و با رنگ مشخص، فعال می‌شود.

وی گفت: ۱۵ شرکت که اکنون در تهران برج ساز هستند اگر به وارد کردن واگن تشویق شوند، کار بدون هزینه کرد دولت و با هزینه بخش خصوصی انجام خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که عمده کار‌ها نیز حفاری زمین، ایجاد کانال ها، ایجاد سیستم‌های الکترونیک و سیستم هدایت است، افزود: بخش کمی برای واگن و یا هدایت عملیاتی و اجرایی کار نیاز است.

مهرعلیزاده با بیان این که مشکلات کلانشهر تهران یک راه حل ساده دارد، گفت: با وجود این که این موارد را در اعتماد نو به نقل از برنامه تنظیمی برای شهرداری نوشته و گفته بودم، اما نتوانستند و یا امکان اجرای این اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها نبود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲ عضو حزب‌الله را تحریم کرد
هم اکنون بخوانید

وی توسعه مترو تهران ظرف یک و نیم تا دو سال را از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خود و مطالبه از شهرداری تهران را از دیگر اقدامات بیان کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: شرکت‌های اتوبوسرانی بخش خصوصی را باید فعال کنیم و لازم نیست یک شرکت اتوبوسرانی شهرداری، اداره کننده همه مسائل اتوبوسرانی باشد.

مهرعلیزاده با بیان این که ده‌ها شرکت اتوبوسرانی می‌تواند در مسیر‌های مختلف و با قیمت‌های متفاوت اداره شود، گفت: به این ترتیب ما اگر حجم تردد سواری‌ها را کم کنیم به طور خودکار هم مسئله آلودگی هوا و هم مسئله ترافیک را کاهش خواهیم داد.

وی مشکلات بسیار زیاد لوله کشی آب تهران را مورد اشاره قرار داد و افزود: گفته می‌شود بیش از ۳۵ درصد آب در همین شرایط کنونی در تهران به علت نشتی لوله‌ها هدر می‌رود که نیاز به بازسازی دارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: این کار بدون نیاز به پول دولت انجام خواهد شد و کافی است شرکت‌هایی را که در داخل کشور در بخش لوله کشی فعالیت می‌کنند فعال کنیم.

مهرعلیزاده با بیان این که لوله‌های مربوط به آب، در داخل کشور ساخته می‌شود، افزود: خرید لوله باعث راه اندازی کارخانه‌ها می‌شود و کافی است بخش خصوصی در این زمینه فعالیت کند.

وی اضافه کرد: از محل هدر رفتن آب که ۳۵ درصد است می‌توان در عمل پولی که سرمایه گذاری می‌شود برگردانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =

دکمه بازگشت به بالا