شناسایی ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی در کشور

علیرضا رزم حسینی روز جمعه  ۷ خرداد در آیین بازدید از کارخانه قند مروارید مهاباد که محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم مهاباد در مجلس و تنی چند از مدیران کل استان نیز حضور داشتند، اظهارکرد: تداوم عملیات اکتشاف معادن در کشور نشان می دهد که ارزش ذخایر آن تا ۱۰۰۰میلیارد دلار نیز خواهد رسید.

وی افزود: بخش معدن و صنایع معدنی امروزه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و قابلیت همپایی با نفت را برای تحصیل ارز و ایجاد اشتغال در کشور داشته و بستری ارزشمند برای سرمایه‌گذاری جدید محسوب می‌شود. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: هم اینک بالغ بر ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی در سطح کشور شناسایی شده که از این رقم حدود ۳۷ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

رزم حسینی تاکید کرد: جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و بر این باوریم که معدنی را استخراج نکنیم مگر اینکه امکان فرآوری داخل برای ایجاد ارزش افزوده داشته باشد و این مسیر را با جدیت ادامه می دهیم.

وی معادن را فرصت مهمی برای توسعه متوازن و پایدار در کشور دانست و اضافه کرد: یکی از سیاست های این وزارتخانه حرکت به سوی فراوری مواد معدنی است و برهمین اساس تصمیم گرفته شده است تا هر واحدی که مواد معدنی آن به اندازه کافی باشد ملزم به فرآوری مواد معدنی تولیدی خود شود تا بدین وسیله به سوی اشتغالزایی بیشتر حرکت کرد.

به گزارش ایسنا؛ کارخانه قند مروارید مهاباد با ظرفیت سالانه ۲ میلیون تن چغندر قند یکی از بزرگترین کارخانه های قند آذربایجان غربی به شمار می‌رود، که با بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حال احداث است.

قیمت دلار صرافی ملی امروز 8 شهریور 1401
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هفده =

دکمه بازگشت به بالا