بازگرداندن ۲۷۰۰ اشیای تاریخی به کشور

علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از بندر چمخاله در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: چشم انداز ما رسیدن به ۲۰ میلیون گردشگر بود که تا پایان سال ۱۳۹۸، به ۸ میلیون و ۸۸۰ نفر رسیده در حالیکه قبل از دولت دوازدهم چهار میلیون نفر بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: روند ما تا پایان سال ۹۸، روند روبه رشدی بود که قرار بود به عدد ۱۰ میلیون برسیم، پس از شیوع کرونا این روند روبه رشد متوقف شد اما در زیرساخت‌ها پیشرفت خیلی خوبی داشتیم و از ۲۹۰ هزار تخت اقامتی به ۴۹۰ هزار تخت رسیدیم.

مونسان با بیان اینکه محصولات گردشگری متنوع شده است، گفت: عموم مردم هم اکنون گردشگری را به عنوان یک صنعت می‌بینند و ظرفیت‌های گوناگون گردشگری نظیر کشاورزی، آبی، معدن و اکوتوریسیم که در حال حاضر به اندازه گردشگری فرهنگی و تاریخی مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته، در کشور فعال شده است. همچنین تاسیس ۲۲۰۰ واحد بومگردی در کشور، باعث رونق اشتغالزایی و درآمدزایی روستایی شد.

وی ادامه داد: حضور گردشگران خارجی فقط بر عهده ما نیست، دستگاه‌های متعددی در این حوزه نقش آفرین هستند همچنین آرامش کشور و ارتباطات خارجه از عوامل موثر در حضور گردشگران خارجی می‌باشند.

وزیر میراث فرهنگی در خصوص بازگشت اشیای تاریخی به کشور، بیان کرد: در دولت تدبیر و امید بالاترین رکورد برگشت اشیای تاریخی را به کشور داشتیم و توانستیم ۲۷۰۰ قلم شی تاریخی را از خارج بازگرداندیم، این در شرایط سخت تحریم‌ها بودیم که فقط در یک مرحله ۱۷۰۰ شی تاریخی را از آمریکا در زمان ترامپ بازگرداندیم. این اشیا بیش از ۸۴ سال بود که از کشور خارج شده بودند.

پخش جام جهانی با کیفیت 4K از سیما
هم اکنون بخوانید

مونسان اضافه کرد: در دوران کرونا تاسیسات گردشگری ما حدود ۲۵۰۰۰ میلیارد تومان دچار خسارت شدند و با توجه به تحریم‌ها دولت در شرایط سختی به سر می‌برد که توانست به سختی مقداری منابع را تامین کند. تاکنون بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان به صاحبان تاسیسات گردشگری کمک شده، یک ردیف اعتباری حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان جهت حمایت از واحدهای گردشگری و اقامتی در سال‌جاری اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: گیلان با وجود این همه موهبت یکی از قطب‌های گردشگری کشور است زیرا هم تاریخ و هم طبیعت دارد با وجود ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد، هنوز فرصت برای سرمایه گذاری است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا