صندوق نوآوری از ظرفیت کرسی‌ نظریه‌پردازی بهره می‌برد/حضور ۳۰ شرکت در سوریه

به گزارش ایسنا دکتر سیاوش ملکی فر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این صندوق مولود قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است، افزود: در این صندوق به منظور توسعه ارتقاس شرکت‌های دانش بنیان مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته است. این مشوق‌ها به شرکت‌هایی که صلاحیت دانش بنیانس آنها از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری تایید شده باشد، اعطا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۶ هزار شرکت بالغ شده است، اظهار کرد: این شرکت‌ها به ظرفیت قابل توجه توسعه محصول در حوزه‌های مختلف از نفت و گاز تا حوزه سلامت، فضایی، هوایی، حمل و نقل و کشاورزی رسیده‌اند.

ملکی فر با بیان اینکه برخی از این شرکت‌ها به ظرفیت صادراتی رسیده‌اند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک هیات متشکل از ۳۰ شرکت و نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور سوریه برای عرضه محصولات فناورانه‌شان به‌ویژه در حوزه ساختمان حضور یافتند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه کشور نیازمند تبیین و نقد و بررسی در حوزه‌های نوآوری است، یادآور شد: کرسی‌های نظریه پردازی که به ویژه با مشارکت دانشگاهیان برگزار می‌شود، ظرفیت نقد و بررسی در این حوزه را دارند.   

به گزارش ایسنا، مراسم امضای تفاهم نامه مشترک بین دبیرخانه هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و صندوق نوآوری و شکوفایی بعد از ظهر امروز به صورت مجازی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

رشد ۱۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر گیلان در 9 ماه اول سال
هم اکنون بخوانید

این تفاهم نامه با موضوع  همکاری در برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و ترویجی، مرتبط با زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور و کمک به تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه حوزه علوم انسانی و معارف دینی بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 11 =

دکمه بازگشت به بالا