رای‌دهندگان به کدام‌یک از نامزدها تمایل بیشتری دارند؟

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به منظور سنجش نگرش مردم مشهد درباره انتخابات ریاست جمهوری اقدام به انجام نظرسنجی نموده است. اطلاعات این نظرسنجی با رعایت اصول علمی و با در نظر گرفتن جمعیت شهر مشهد(اعم از مناطق شهری و روستایی) با تعداد نمونه ۵۰۰ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی گردآوری شده است.

یکی از سوالاتی که طی این نظرسنجی از شهروندان پرسیده شد، این بود که شما برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چه تصمیمی گرفته‌اید. ۴۳ درصد کل پاسخگویان گفته‌اند قطعا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد. ۱۰ درصد گفته‌اند به احتمال زیاد شرکت خواهند کرد. همچنین ۱۹ درصد اعلام کرده‌اند هنوز تصمیمی برای این منظور نگرفته‌اند و ۶ درصد نیز گفته‌اند احتمال کمی دارد در انتخابات شرکت کنند. علاوه بر این ۲۲ درصد به هیچ وجه در انتخابات شرکت نخواهند کرد. 

همچنین از پاسخگویان پرسیده شد تا چه حد احتمال دارد شما به هر یک از افراد مطرح شده در این نظرسنجی رای بدهید. 

با توجه به نتایج طرح نظرسنجی ۵۷.۸ درصد کل افراد نمونه، به غیر از کسانی که اعلام کردند قطعا در انتخابات شرکت نمی‌کنند، گفته‌اند در صورت کاندیدا شدن حجت‌الاسلام رئیسی، احتمال زیادی دارد که به وی رای دهند. 

این نسبت برای محمود احمدی نژاد ۲۸.۶ درصد، سعید محمد ۹.۲ درصد، علی لاریجانی ۲.۸ درصد، مسعود پزشکیان ۰.۵ درصد، سعید جلیلی ۵.۴ درصد، محسن رضایی ۲.۶ درصد، علی مطهری ۲ درصد، اسحاق جهانگیری ۱.۸ درصد، امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۳.۸ درصد و حسین دهقان ۱.۳ درصد است. 

کشف و توقیف بیش از ۹۰ تن شکر غیربهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد
هم اکنون بخوانید

همچنین ۵۰.۱ درصد از پاسخگویان حسین دهقان را نمی شناخته اند(این نامزد دیروز اعلام کناره‌گیری کرد)؛ این میزان برای مسعود پزشکیان ۴۴ درصد، سعید محمد ۳۹.۹ درصد، سعید جلیلی ۴۴.۷ درصد و امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۳۰.۴ درصد بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 14 =

دکمه بازگشت به بالا