بزرگترین پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان رونمایی شد

حشمت‌الله صیدی در آیین رونمایی از مجسمه ایثار و مقاومت آبیدر سنندج با حضور استاندار کردستان و استاندار سلیمانیه اظهار کرد که این‌ رونمایی از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان با آزادسازی خرمشهر خونین و روز ایثار و مقاومت مصادف است.

وی افزود که این مجسمه با ارتفاع ۲۲ متر و ۳۰ تن وزن پیکره‌ای بزرگ و زیبا در نوع خود است که نمایانگر مجاهدت‌ها و رنج‌های تحمیل شده به مردم کردستان است.

شهردار سنندج تصریح کرد که این پیکره بی‌نظیر توسط استاد هادی ضیائ الدینی، پیکر تراش بزرگ و نامدار کرد ساخته شده و در کوه آبیدر نصب شده است.

وی عنوان کرد که شهرداری و شورای شهر سنندج در سریع‌ترین وقت پارک اطراف مجسمه را ساماندهی کردند و امکانات رفاهی در آن نصب شد.

صیدی درپایان یادآور شد که بازسازی پارک‌های امیریه و امانیه، ساماندهی میدان گاز، ساخت مجموعه زیپ‌لاین و پل معلق و در تکمیل این مجموعه‌ها، ساخت باغ ایرانی ظرف یک ماه آینده، از اقدامات اخیر شهرداری و شورای شهر سنندج است.

غریب سجادی، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در ادامه با تبریک آزادسازی خرمشهر و روز ایثار و مقاومت خاطرنشان کرد که هزار نفر مردم مظلوم توسط افراد خونخواری مثل صدام ملت ایران و عراق قربانی شدند.

وی اظهار کرد که در طول ۴ سال گذشته هویت شهر سنندج تغییر کرده و در گوشه و کنار شهر عملیات‌های عمرانی مسئولان شهرداری معلوم است که جای افتخار برای ماست.

رییس شورای شهر سنندج افزود که در برابر بی اخلاقی افرادی نسبت به کارهای شهرداری و شورای شهر، اجرای کارهای عمرانی راهکار و جوابیه بود و ما توانستیم پروژه‌های توسعه‌ای موفقی را در سنندج به بهره‌برداری برسانیم.

برداشت ۱۰ درصد از حق‌الزحمه پزشکان مراکز درمانی
هم اکنون بخوانید

وی تصریح کرد که افرادی که چشم خود را به روی توسعه شهر بسته‌اند با هیچ تلنگری بیدار نخواهد شد.

سجادی درپایان یادآور شد که مردم فرهنگی سنندج لیاقت بهترین خدمتگزاری‌ها را دارند و مسئولان باید ماندگارترین کارها را برای مردم سنندج انجام دهند.

سردار ذبیح‌الله مالکی، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد که در جنگی نابرابر و در میان تحریم‌های استکبار، جمهوری اسلامی ایران توانست خرمشهر را از چنگال رژیم بعث در آورد.

وی افزود که خرمشهر عزیز ۱۹ ماه در اسارت رژیم بعث بود و مدرن‌ترین امکانات را در خرمشهر مستقر کردند و هیچگاه فکر بازپسگیری خرمشهر توسط دشمن نمی‌شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد که در جریان آزادسازی خرمشهر ۳۶ هزار نفر کشته یا اسیر از رژیم بعث گرفته و شاخ رژیم بعث و استکبار جهانی شکسته شد که دفاع جانانه ملت ایران و سربازان اسلام را نمایاند.

وی عنوان کرد که امیدواریم خرمشهرهای دیگر که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده نیز آزاد شوند.

مالکی ادامه داد که مردم کردستان در دوران دفاع مقدس در دو جبهه ضد انقلاب و رژیم بعث شجاعانه جنگیدند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند.

وی در پایان یادآور شد که این مجسمه به پیشنهاد بنیاد حفظ آثار ساخته شد که در آبیدر سربلند قامت راست کرده و شهرداری سنندج نیز با همت مثال زدنی در مدت زمان کم کارهای عمرانی آن را به اتمام رساند.

در انتهای این مراسم از استاد هادی ضیاءالدین، مسئولان شهرداری سنندج که در اجرای پروژه‌های یاد شده مشارکت داشتند تقدیر و تشکر شد.
انتهای پیام

واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به تخریب خانه پدری احمد محمود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا