بررسی استخدام بیش ۳۰ هزار ایثارگر در کمیسیون اجتماعی مجلس

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه امروز(سه‌شنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به بررسی ردیف‌ها و بندهای قانون بودجه ۱۴۰۰ در حوزه اداری و استخدامی کشور از استخدام بیش ۳۰ هزار نفر از ایثارگران خبر داد و گفت: بر اساس قانون اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه و در پی تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی مجلس شورای اسلامی به سازمان اداری و استخدامی کشوری و بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از ۳۰ هزار نفر از ایثارگران استخدام خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد چگونگی استخدام گفت: این استخدام‌ها به این صورت خواهد بود که قراردادی‌ها به پیمانی و پیمانی‌ها به رسمی تبدیل وضعیت شوند. سایر دستگاه‌هایی که با مشکلاتی در حوزه نحوه استخدام با مشکل مواجه هستند همچون شهرداری‌ها، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار بر این شد که سازمان اداری و استخدامی کشوری در این حوزه دقت نظر بیشتری داشته باشد و لوایح بهتری را در جهت ساماندهی نیروهای انسانی در شهرداری‌ها، دستگاه‌های دولتی و ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران تنظیم کرده و نگرش مثبتی نسبت به این موارد داشته باشد. در نهایت مقرر شد که نمایندگان هر ماه این روند را رصد کرده و در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم.

نماینده مردم ساری در مجلس همچنین از حضور محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به سوال امانقلیچ شادمهر، نماینده گنبد کاووس در مجلس خبر داد و گفت: موضوع سوال علت اجرای نشدن مصوبات مجلس برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگران در دستگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه ارتباطات که در نهایت آقای شادمهر قانع نشد، بنابراین گزارش این سوال جهت بررسی بیشتر به صحن علنی ارسال خواهد شد.

برقرار بودن پروازهای بین‌المللی و امنیت در آسمان ایران
هم اکنون بخوانید

این نماینده مردم در مجلس یازدهم‌در پایان از بررسی طرح تسری قوه قضاییه که به وضعیت حقوق و دستمزد کادر اداری، ستادی دادگاه‌ها و دادسراها اشاره دارد، خبر داد و تأکید کرد: این طرح به این نکته اشاره می‌کند که کارکنان این بخش‌ها که کمتر از چهار میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و نمی‌توانند شغل دیگری نیز داشته باشند؛ بنابراین طرح مذکور که به ساماندهی وضعیت حقوق کارکنان زندان‌ها، دادگستری‌ها و سازمان نظام پزشکی پرداخته را مورد بررسی قرار دادیم.  

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا