هشدار وزیر خارجه لوکزامبورگ نسبت به وقوع جنگ داخلی در اسرائیل

به گزارش ایسنا، جین آسلبورن، وزیر خارجه لوگزامبورگ در مصاحبه با آر.تی.ال به ارزیابی وضعیت پرداخته و گفت: همچون سال ۲۰۱۴ اسرائیل با حملات هوایی گسترده واکنش نشان میدهد. نتایج مشخص هستند: هشت کشته در میان اسرائیلی ها و بیش از ۱۰۰ کشته در نوار غزه. هشت کشته تعداد خیلی بالایی است و ۱۰۰ کشته تعداد خیلی بالاتری.

در حالی که به نظر میرسد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان مشتاق به ادامه دادن حملات علیه فلسطینی‌ها است، آسلبورن خواستار صلح شد. این وزیر دولت لوکزامبورگ گفت، به جهت دفع خطر بروز جنگ داخلی بین اسرائیل و فلسطین باید سریعا یک راه حل یافت شود.

اواخر پنجشنبه یک کنیسه دیگر  به آتش کشیده شد و گزارشهایی درباره درگیری میان یهودیان و اعراب اسرائیلی منتشر شد در حالی که غیرنظامیان و کودکان در این وضعیت به طور خاص رنج می برند.

آسلبورن با اشاره به گذشته و آنچه “تحولات جدی” در این جنگ دائمی” خواند، همچون لغو انتخابات فلسطینی‌ها و اخراج فلسطینی‌هایی که چند نسل در محله شیخ جراح در قدس شرقی زندگی کرده‌اند، گفت که “فلسطینی ها نگران هستند دیگر در قدس شرقی جایی برایشان نباشد”.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی ۱۴۰۰۰ نیروی ذخیر خود را در نزدیکی مرز با نوار غزه بسیج کرده، آسلبورن اعلام کرد “زمان بیداری در سطح اروپایی رسیده است.در سالهای اخیر من در زمان ضرورت مبارزه با پروژه‌های الحاق در کرانه باختری، حمایت چندانی از همکاران اروپایی خودم دریافت نکردم. ما حتما باید در سطح اروپایی به یک موضع مشترک برسیم.

انتهای پیام

دولت چین ادعای همکاری با پسر جو بایدن را رد کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا