گاوداران خواستار افزایش قیمت شیرخام شدند

سید احمد مقدسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت جهانی نهاده‌های دامی چون جو، ذرت و سویا افزایش داشته است، اظهار کرد: قیمت علوفه، یونجه و ذرت علوفه‌ای نیز در داخل افزایش داشته و همین امر باعث شده که هزینه‌های تولید شیرخام افزایش یابد.

وی ادامه داد: به دلیل این افزایش هزینه‌ها درخواست افزایش قیمت شیر خام را به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت ارسال کردیم و قیمت ۶۲۹۵ تومان را برای شیر خام پیشنهاد دادیم که این پیشنهاد در حال بررسی است.

رئیس هیات مدیره انجمن گاوداران اضافه کرد: اگر با درخواست افزایش قیمت شیر موافقت نشود تولید نابود خواهد شد و گاوداران نیز برای جلوگیری از ضرر و زیان گاوهای مولدشان را روانه کشتارگاه خواهند کرد، زیرا چاره ای جز این ندارند.

احتمال افزایش قیمت شیر و گوشت

وی در پاسخ به این  سوال که در حال حاضر چند درصد نهاده‌های دامی مورد نیاز گاوداری ها با قیمت مصوب تامین می شود، گفت:۲۰ درصد نهاده های دامی با قیمت مصوب و ۸۰ درصد مابقی را گاوداران از بازار آزاد تهیه می کنند.

مقدسی در پایان گفت: ۷۰ درصد هزینه‌های تولید شیر و گوشت را نهاده تشکیل می دهد و افزایش قیمت نهاده ها منجر به افزایش قیمت شیر و گوشت خواهد شد.

انتهای پیام

آغاز عرضه مرغ منجمد به فروشگاه‌های پروتئینی در قالب سامانه "ستکاوا" از فردا
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا