منطقه ویژه اقتصادی پارسیلون رغبت سرمایه‌گذاری در لرستان را بیشتر می‌کند

مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرایند تبدیل پارسیلون به منطقه ویژه اقتصادی، اظهار کرد: مجلس یک طرح و یک لایحه را به شورای نگهبان فرستاده بود که در لایحه ۸ و در طرح هم حدود ۱۰۰ منطقه ویژه اقتصادی معرفی شده بود که این شورا آنها را رد کرده بود و ماه‌ها نیز در مجمع بودند.

وی تصریح کرد: در این خصوص جلسه‌ای با دکتر رضایی دبیر مجمع داشتیم که خوشبختانه تیمی اقتصادی را به استان اعزام کردند.

ویسکرمی ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه و زیرساخت‌هایی از جمله فرودگاه، راه‌آهن، آزادراه، آب، نیروگاه و … گزارش این تیم مثبت بود.

وی اضافه کرد: پس از این گزارش دو کمیته کارشناسی در مجمع حدود یک هفته طی شد و موضوع به صحن مجمع رفت که با دفاع دکتر رضایی از بین ۱۰۸ منطقه پیشنهادی دو تا سه منطقه تصویب شد.

ویسکرمی اضافه کرد: یکی از این مناطق، پارسیلون است که قطعا ظرفیت خوبی را برای لرستان فراهم و رغبت سرمایه‌گذاران را به این منطقه برای سرمایه‌گذار بیشتر می‌کند.

وی بیان کرد: از جمله مزایای این منطقه صدور رایگان مجوز ساخت و پایان کار برای سرمایه‌گذاران، معافیت گمرکی برای واردات ماشین‌آلات خط تولید، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد و کاهش هزینه تولید برای رقابت کالا و… است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس ادامه داد: وجود منطقه ویژه اقتصادی پارسیلون به صادرات کالا کمک کرده و سرمایه‌گذاری مطمئنی برای لرستان محسوب می‌شود.

ویسکرمی اظهار کرد: از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم در این منطقه با بیش از ۲۰۰ هکتار مساحت و دارای زیرساخت‌های خوب سرمایه‌گذاری انجام دهند.

۴۰ میلیون دلار کالا در آستانه فساد و متروکه/ ورود قاچاق و تبعیض ارزی در ترخیص!
هم اکنون بخوانید

وی تصریح کرد: این منطقه در مجاورت فرودگاه و آزادراه قرار دارد و یکی از نکات مثبت آن محسوب می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از تشکیل هیات مدیره پارسیلون این اقدام یعنی منطقه ویژه شدن یک قدم ارزشمندی بود که برداشته شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا