اشتغال بانوان زندانی در مرکز کارآفرینی کوثر

به گزارش ایسنا، مسعود رنجبریان ازاشتغال بانوان زندانی با جرائم مختلف درمرکزمهارت آموزی کوثر خبر داد و گفت: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی و مهربانی، شهرداری منطقه۸ شرایط اشتغال بانوان زندانی را به گونه ای فراهم کرده است تا این بانوان دوره محکومیت خود را درمرکز مهارت آموزی و اشتغالزایی کوثر سپری کنند.

شهردارمنطقه ۸ ضمن بازدید از مرکز مهارت آموزی کوثر افزود: برای نخستین بار بانوان زندانی با رای باز درمرکزکارآفرینی کوثر مشغول به کارشده اند که ما با اشتغال این بانوان چند هدف مهم را مد نظرداریم از جمله آزادی یک انسان در بند، حفظ شأن وکرامت بانوان و بازگشت آنها به عنوان همسر ومادر به کانون خانواده و از همه مهم تر، ارائه آموزش و در نهایت اشتغالزایی برای این بانوان.

رنجبریان با اشاره به روند اشتغال این بانوان گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با قوه قضاییه شرایطی فراهم شده تا بانوان بعد از اتمام ساعت کاری خود در مرکز کوثر، بتوانند به کانون خانواده خود بروند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۸، وی به ظرفیت مراکز کارآفرینی کوثر نیز اشاره کرد و ادامه داد: مراکز کوثر به عنوان مهم ترین ظرفیت اشتغالزایی در شهرداری تهران محسوب می شوند و خرسند هستیم که برای نخستین باردرمرکز کوثرشهرداری منطقه ۸ ،ایده جدیدی را درزمینه به کارگیری بانوان زندانی اجرا کرده ایم. امید داریم که این بانوان در طول دوره  محکومیت خود با آموزش های لازم در زمینه کارهای هنری، نقاشی و خیاطی و اشتغال در این مرکز به خود کفایی برسند زیرا بانوان سرپرست خانوار بسیاری نیز بعد از مدتی اشتغال در مراکز کوثر این منطقه، توانستند برای تامین معاش زندگی خود کسب و کار راه اندازی کنند.

فعلا از تهیه تبلت و موبایل برای همه دانش آموزان فاقد این ابزارها خبری نیست
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا