افزایش سفرهای مردم در ممنوعیت‌های کرونایی

به گزارش ایسنا، از هفته دوم فروردین ماه امسال تاکنونُ کشور شرایط بغرنجی را در زمینه‌ گسترش شیوع ویروس کرونا تجربه می‌کند و هر روز بر آمارهای ابتلاء و جان باختگان کرونایی افزوده می شود، اما آمارهای رسمی منتشر شده نشان می‌دهد که با وجود ادامه داشتن محدودیت و ممنوعیت‌های تردد بین شهرهای قرمز و نارنجی سفرهای مردم با وسائل نقلیه شخصی افزایش پیدا کرده است.

براساس آخرین گزارش منتشر شده از مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره تحلیل وضعیت تردد، در بازه زمانی سوم تا نهم اردیبهشت ماه، متوسط تردد روزانه بین استانی به یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۸۵۱ وسیله نقلیه رسیده است که گرچه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد، اما ترددهای بین استانی نسبت به هفته گذشته یعنی ۲۷ فروردین ماه تا دوم اردیبهشت ماه چهار درصد افزایش یافته است.

جالب تر این که ترددهای بین استانی وسائل نقلیه سنگین یک درصد کاهش یافته، اما وسائل نقلیه سبک یعنی همان خودروهای شخصی مردم ترددشان در هفته گذشته پنج درصد نسبت به دو هفته قبل افزایش یافته است.

نکته ی دیگری که در این آمارها وجود دارد این است که طی بازه زمانی مورد بررسی شش میلیون و ۶۷۰ هزار پلاک یکتا توسط دوربین‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور به ثبت رسیده است که بیش از ۲۰ درصد آن یعنی بالغ بر یک میلیون و۳۰۰ هزار پلاک یکتا مختص به تهران و البرز بوده است.

به نظر می رسد ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تردد به درستی اجرا نمی‌شود یا آن که جرائم در نظر گرفته شده برای تخلف‌های این چنینی آنقدر نیست که مردم از سفرهای خود در ایام کرونایی صرف نظر کنند، چرا که آمار تخلیه وسائل نقلیه در تهران و البرز نشان می‌دهد که در بازه زمانی ۳۱ فروردین ماه تا نهم اردیبهشت ماه بیشترین تخلیه صورت گرفته در هشتم اردیبهشت ماه یعنی چهارشنبه هفته گذشته صورت گرفته که بالغ بر ۶۹ هزار و۶۰۰ وسیله نقلیه بوده است و این خودروها غالبا در استان‌های قم، قزوین، مازندران، مرکزی و اصفهان مشاهده شدند.

در تدوین بودجه به  نقش ملی ایلام توجه بیشتر شود/مشوق سرمایه گذاری در مناطق مرزی اجرایی شود
هم اکنون بخوانید

همچنین انباشت وسائل نقلیه غیربومی در استان‌های مازندران و گیلان در همین بازه زمانی رو به افزایش بوده و بیشترین ورود وسائل نقلیه به این دو استان شمالی مربوط به پنج شنبه هفته گذشته یعنی نهم اردیبهشت ماه بوده است که به ترتیب ۲۳ هزار و ۲۹۱ وسیله نقلیه و ۳۰ هزار و ۸۴۷ وسیله نقلیه در این دو استان مشاهده شدند.

براساس پلاک‌های غیربومی به ثبت رسیده بیشترین خودروهای مشاهده شده در مازندران مربوط به استان‌های تهران و البرز، گلستان، خراسان رضوی، اصفهان و گیلان و بیشترین خودروهای غیربومی مشاهده شده در گیلان مربوط به استان‌های تهران و البرز، مازندران، قزوین، اردبیل و اصفهان بوده است.

نگاهی به آمارهای تردد بین استانی در هفته گذشته نگرانی‌ها را بابت گسترش شیوع ویروس کرونا افزایش می‌دهد، چرا که تقریبا در همه استان‌های کشور به غیر از کردستان، گلستان و خراسان جنوبی مجموع تردد در بازه زمانی مذکور نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافته است و استان‌های تهران و البرز، مازندران و گیلان به ترتیب با ۱۰ درصد، ۹ درصد و هشت درصد رکوردار افزایش ترددهای بین استانی در کشور بوده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + سه =

دکمه بازگشت به بالا