هند و برزیل، ۲ کانون همه‌گیری کرونا در هفته‌ای که گذشت

به گزارش ایسنا، آمارها نشان می دهد که نزدیک به شش میلیون نفر تنها طی یک هفته گذشته به بیماری همه گیر کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

افزایش موارد جدید شناسایی شده در سطح جهان همزمان با موج شیوع کرونا در هند صورت گرفته است. تنها طی یک هفته نتیجه تست کرونای دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این کشورِ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری، مثبت بوده است.

این در حالی است که بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در هند طی روزهای گذشته با کمبود کپسول های اکسیژن روبرو بودند. مراکز سوزاندن اجساد در هند نیز به دلیل تعداد زیاد قربانیان کرونا با کمبود چوب و محل مناسب برای سوزاندن اجساد روبرو شده اند.

اولین محموله های کمک از کشورهای خارجی روز جمعه وارد این کشور شد و قرار است محموله های کمک دیگر کشورها نیز طی روزهای آینده وارد هند شود.

به طور میانگین طی روزهای گذشته روزانه حدود ۳۶۰۰ نفر در هند جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۹» از دست داده‌اند.

برزیل، دومین کشور با بیش از ۴۰۰ هزار جان‌باخته

برزیل نیز این روزها همچنان در کنار هند یکی از کانون های اصلی شیوع ویروس کرونا محسوب می شود.

برزیل روز گذشته (پنجشنبه) تبدیل به دومین کشوری شد که پس از ایالات متحده، تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در آن از ۴۰۰ هزار نفر گذشت. تنها طی یک ماه گذشته ۱۰۰ هزار نفر بر شمار قربانیان کرونا در این کشور آمریکای جنوبی افزوده است. پیش از این ایالات متحده آمریکا تنها کشوری بود که بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان آن بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

مصدومیت ۴ نفر در پی انفجار مواد محترقه در خیابان قلعه‌مرغی
هم اکنون بخوانید

به گزارش یورونیوز، کارشناسان بهداشتی در برزیل هشدار داده اند که با آغاز فصل زمستان در نیمکره جنوبی ممکن است همه گیری ویروس کرونا در این کشور شتاب بیشتری بگیرد. وزارت بهداشت برزیل روز پنجشنبه اعلام کرد که ۳۰۰۱ نفر از شهروندان این کشور در بازه ای ۲۴ ساعته جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا