اولین نشست حزب راست‌گرای رژیم صهیونیستی با رئیس حزب اسلامی

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه “کان”، در بیانیه مشترک دو حزب آمده است، نشست در دفتر بنت در کنست (پارلمان اسرائیل) برگزار شد، این دو مقام به بررسی مواضع لیست یکپارچه عربی و حزب یمینا در قبال مسائل کنونی سیاسی پرداختند. همچنین نشست در فضای مثبت برگزار شد.

طبق این گزارش، بنت و عباس شروطی که زمینه همکاری بین دو طرف در چارچوب دولت تغییر را فراهم خواهد کرد، بحث و بررسی کردند.

این دیدار در چارچوب تماس‌ها برای تشکیل دولت جدید اسرائیل انجام گرفت در حالی‌که کمتر از یک هفته به پایان مهلت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر موقت برای تشکیل دولت باقی مانده است.

سایت اسرائیلی والا نیز گزارش داد، فراکسیون تندروی “صهیونیست دینی” قصد دارد کمپینی علیه تلاش‌های بنت برای تشکیل دولت با همکاری یائیر لاپید رهبر حزب یش عتید (آینده‌ای هست) یا حمایت و امتناع بخشی از احزاب عربی آغاز کند و پیام اصلی را به بنت خواهد فرستاد که دولتی که با حمایت عباس تشکیل شود دولت با حماس است.

انتخابات ۲۳ مارس به حزب لیست یکپارچه اسلامی نفوذی سازنده و قدرت در انتخاب بین دو فراکسیون اصلی سیاسی یعنی فراکسیون نتانیاهو و فراکسیون تغییر اعطا کرد که اساسا اپوزیسیون هستند.

در تحولی دراماتیک در اوضاع سیاسی کنونی عربی – اسرائیلی، لیست یکپارچه عربی تبدیل به بزرگترین حزب عربی با چهار کرسی شده در حالی‌که اعضای هم‌پیمان سابق آن یعنی “لیست مشترک” با شش کرسی بین سه حزب مشارکت دارند.

انتهای پیام

یک هفته در کمپ‌های اویغورها؛ دانشگاه یا بازداشتگاه؟
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا