درخواست رئیس‌جمهور نیجریه از آمریکا برای انتقال مقر "آفریکام" از آلمان به آفریقا

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، بوهاری پس از تبادل نظر درباره تصمیم دولت بایدن مبنی بر حفظ مقر ستاد فرماندهی آفریقای ایالات متحده در آلمان، دغدغه‌های دولت خود را ابراز کرد و از آمریکا خواست به فکر یک تغییر عمده باشد.

ستاد فرماندهی آفریقای ایالات متحده (آفریکام)، به خاطر دغدغه‌های پیرامون حضور نظامی واشنگتن در آفریقا، در آلمان مستقر است. در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به آفریکام دستور تغییر مکان داده بود، معاون مطبوعاتی پنتاگون اخیراً امیدها نسبت به این موضوع را از بین برد.

طبق متنی که وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده، بوهاری اظهار کرد: چالش‌های امنیتی در نیجریه همچنان موضوع نگرانی ماست و درگیری‌های موجود، فشارهای منفی در ساحل، آفریقای مرکزی، آفریقای غربی و همچنین منطقه دریاچه چاد، اثر منفی بیشتری بر آن می‌گذارد.

وی تشریح کرد: با ادامه پیچیدگی اوضاع، نیجریه و نیروهای امنیتی ما قاطعانه به حل دلایل ریشه‌ای این چالش‌ها ادامه می‌دهند. وی تأکید کرد مشارکت استراتژیک برای امنیت داخلی و منطقه‌ای، “ضروری” است.

رئیس‌جمهور نیجریه ادامه داد: در نتیجه چالش‌های امنیتی فزاینده، آمریکا باید جابه‌جایی مقر آفریکام از اشتوتگارت آلمان به جایی داخل قاره آفریقا، مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام

درگیری میان پلیس انگلیس و معترضان به وضع محدودیت‌های اجتماعی در لندن
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفده =

دکمه بازگشت به بالا