پادشاه عربستان برای امیر قطر دعوت نامه فرستاد

به گزارش ایسنا، خبرگزاری قطری “قنا” گزارش داد این دعوت نامه در دیدار شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در دوحه تحویل امیر قطر شد.

وزیر امور خارجه عربستان همچنین گفت که ملک سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان ضمن عرض تحیت، برای امیر قطر و مردم کشورش آرزوی پیشرفت و شکوفایی بیشتر را دارند. در مقابل امیر قطر نیز مراتب قدردانی خود از ملک سلمان و محمد بن سلمان را اعلام کرد.

در این دیدار علاوه بر بحث در مورد تحولات منطقه‌ای و بین المللی و موضوعات مورد توجه دو کشور، روابط دو جانبه و راه‌های تقویت آن در همه زمینه‌ها بررسی شد.

 این دیدار با حضور علی بن سعد القحطانی، کاردار امور خارجه سفارت عربستان در قطر  و عبدالرحمان بن ارکان الداود، رئیس کل دفتر وزارت امور خارجه عربستان برگزار شد.

روز دوشنبه، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان وارد دوحه، پایتخت قطر شد.

سفر وزیر خارجه عربستان به دوحه پس از توافق آشتی دو کشور و ترمیم مجدد روابط دیپلماتیک میان دو طرف صورت گرفت.

ماه گذشته بن فرحان از قطر دیدار کرد و پیام شفاهی سلمان بن عبدالعزیز به امیر قطر در رابطه با تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور و مهمترین تحولات منطقه و عرصه بین المللی را تحویل وی داد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر ۵ ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود را با قطر به اتهام حمایت و تأمین مالی “تروریسم” و ​​دخالت در امور سایر کشورها قطع و با اقدامات تنبیهی علیه دوحه، از جمله بستن حریم هوایی و مرزهای زمینی و جلوگیری از استفاده از بنادر خود این کشور را محاصره کردند.

ترکیه به دنبال ادغام در محور آمریکایی از دروازه تل‌آویو است/ آنکارا متحد رده‌سوم در دکترین امنیتی رژیم صهونیستی به شمار می‌رود
هم اکنون بخوانید

پس از تلاش‌های گسترده کویت و تعدادی دیگر از کشورها، چهار کشور مذکور و قطر در ابتدای ژانویه گذشته در شهر “العلا” عربستان توافق نامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن صفحه جدیدی در روابط این کشورها با قطر باز شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا