حادثه بیمارستان بغداد داغ دل عراقی‌ها را تازه کرد

به گزارش ایسنا، برای دومین روز پیاپی تظاهرات شبانه در استان واسط و شهرهای مجاور در اعتراض به عدم بهبود خدمات، ایجاد فرصت‌های شغلی و انجام اصلاحات در استان‌ها شکل گرفت.

تظاهرکنندگان، اداره محلی در استان را به فساد و ناکارآمدی در تامین خدمات و اداره پروژه‌های خدماتی متهم می‌کنند.

صبح امروز نیز معترضان ساختمان استانداری واسط را با استفاده از موانع سیمانی بستند و خواستار برکناری اداره محلی استان شدند.

تظاهرات در واسط از میدان اصلی شهر الکوت (مرکز استان) آغاز شد و تظاهرکنندگان برای تاکید بر سر مطالباتشان و درخواست برکناری «محمد جمیل المیاحی»، استاندار واسط و معاونانش به سمت ساختمان استانداری رفتند.

تظاهرکنندگان به علت عدم بهبود خدمات، بدی اوضاع معیشتی در استان و همچنین درخواست مجازات قاتلان تظاهرکنندگان، توقف پیگرد فعالان و بازگرداندن قیمت سابق دینار در برابر دلار خواستاری برکناری اداره محلی استان هستند.

تظاهرکنندگان در مقابل ساختمان استانداری بیانیه‌ای قرائت کردند که در آن آمده است: طبقه سیاسی عراق با تمام احزاب مختلف و دولت‌های منفعل، فجیع‌ترین جنایت‌ها را در حق عراقی‌ها مرتکب می‌شوند.

طبق گزارش میدل ایست نیوز، آنها اشاره کردند جنایت وحشتناکی که در بیمارستان ابن الخطیب بغداد رخ داد، تنها، اهانتی واضح به جان عراقی‌ها و دلیلی بر این است که این طبقه صلاحیت و شایستگی حکومت بر عراق را ندارند.

معترضان با اشاره به اینکه طبقه سیاسی عراق متهم به قتل عراقی‌ها هستند چرا که خلاف آن را اثبات نکردند، از اقدام دولت در افزایش قیمت دینار در برابر دلار انتقاد کردند.

استان‌های کربلا، میسان، الدیوانیه، المثنی نیز شاهد تظاهرات شبانه در همبستگی با قربانیان بیمارستان ابن الخطیب بودند و خواستار مجازات مقصران و تامین خدمات به خصوص برق شدند.

سفر گروسی به سرزمین‌های اشغالی در آستانه نشست شورای حکام
هم اکنون بخوانید

پیش از این و در عصر شنبه یک تظاهرکننده عراقی در پی درگیری با نیروهای امنیتی در محله الوحده در جنوب شرق بغداد، کشته و ۱۱ نفر دیگر مجروح شدند.

نخست وزیری عراق وعده داد تحقیقات در خصوص کشته شدن این جوان عراقی که ویدئویی از زیر گرفته شدن او توسط یک خودرو نظامی منتشر شد، انجام شود.

بصره نیز از تظاهرات شهروندان عراقی بی‌نصیب نبود. تظاهرکنندگان همبستگی خود با قربانیان حادثه بیمارستان ابن الخطیب را اعلام کردند و خواستار کاهش قیمت تبدیل دینار به دلار و برکناری عاملان آن شدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا