دقت موشک‌های حماس رژیم صهیونیستی را نگران کرده است

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، یوآف زیتون، کارشناس مسائل نظامی رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت: یک تیم ویژه از ارتش ، شاباک و موساد تشکیل شده که ماموریت آن بررسی عملیات حساس مقابله با حملات موشکی است؛چراکه حماس به طور مدام به افزایش و بهبود دقت موشک‌های خود ادامه می‌دهد و حملات موشکی روزهای اخیر این مساله را ثابت کرده است.

این کارشناس افزود: همانگونه که آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در ابتدای تصدی این سمت گفت، حماس لحظه ای ساکت نخواهد نشست و حملات موشکی روزهای اخیر حماس این مساله را نشان داد.

در سال‌های اخیر قابلیت‌های حماس در جبهه جنوبی ارتقا یافته است چنان که طی دو روز جمعه و شنبه از مجموع ۴۰ موشک ۹ موشک قرار بود به مناطق اسرائیلی نشین برخورد کند که هفت موشک توسط گنبد آهنین رهگیری شد و دو موشک دیگر نزدیک ساختمان‌های شهرک‌های اطراف منفجر شد این یعنی میزان موفقیت آنچه قبلا “موشک احمق” خوانده می‌شد، ۲۲ درصد بوده و این فرصت بزرگی است.

در مقایسه با درگیری‌های اخیر، ۲۰۰ موشک دستکم از مجموع ۱۰۰۰ موشکی که روزانه شلیک خواهد شد، اگر توسط نیروی دفاع هوایی رهگیری نشود در مناطق مسکونی اسرائیلی ها منفجر خواهد شد. پس در بهترین حالت موفقیت حماس ۸۵ تا ۹۰ درصد خواهد بود و با هر تنش یا جنگی با حماس در آینده با این فرض که این جنگ تنها با خود حماس باشد و حزب الله در آن دخیل نباشد، ده‌ها موشک در مناطق مسکونی منفجر می شوند.

هر دوره از تقابل نظامی با اسرائیل به نیروی هوایی و شرکت‌های نظامی فرصت می‌دهد تا سیستم گنبد آهنین را بهبود بخشند اما حماس باز هم تسلیم نشده و احتمالاً در تلاش است تا توانایی‌های نظامی خود را در نوار غزه توسعه دهد.

داعش مسئولیت انفجارهای جاکارتا را بر عهده گرفت
هم اکنون بخوانید

دستگاه‌های شاباک و موساد در طول یک سال و نیم گذشته به دست و پنجه نرم‌کردن با این پرونده عادت کرده‌اند و علیه افزایش اقدامات استراتژیک حماس تلاش می‌کنند.

حماس موفق شده است شاخه نظامی خود را مسلح کند و عملا به انبوهی از موشک ها و مدرن سازی آنها دست یافته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا