حریری: پاپ پس از تشکیل دولت به لبنان سفر می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان امروز (پنجشنبه) در جریان سفر خود به واتیکان، در حساب توییتر خود نوشت که طی دیدار با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مورد مشکلات لبنانی‌ها توضیح داده و از او خواسته است که به کشورش کمک کند.

وی ادامه داد: پاپ مشتاق همزیستی در لبنان است و به لبنانی‌ها نگاه واحدی دارد. وی همچنین گفت: پاپ به لبنان سفر می‌کند، اما پس از تشکیل دولت.

حریری در مورد وضعیت لبنان گفت، دو گروه وجود دارند، یکی از آنها خواهان “اقتصاد آزاد” است و دیگری تلاش می‌کند تا “روی برق و غیره دست بگذارد و با یک طرف اقتصادی کار کند”.

وی افزود: ابتکار عمل فرانسه همچنان موجود است و من فکر می‌کنم واتیکان بیش از سایرین می‌داند که ریشه این مشکل در لبنان است.

نخست وزیر مکلف لبنان همچنین اذعان کرد، وضعیت فعلی این کشور “بسیار بد” است، و در عین حال بر این باور است که تشکیل دولت به جلوگیری از فروپاشی کمک خواهد کرد. اما به گفته وی، برخی خواهان فروپاشی لبنان و موجودیت آن هستند.

حریری تاکید کرد: سفرهای من به خارج از لبنان برای کار و بررسی نحوه کمک به این کشور است و ممکن است کسانی در داخل کاخ ریاست جمهوری در این سفرها به سیاحت بپردازند.

انتهای پیام

راهپیمایی هزاران نفری مردم جمهوری چک علیه نخست‌وزیر و وزیر دادگستری
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − دو =

دکمه بازگشت به بالا