اتحادیه اروپا ۲ شرکت و ۱۰ عضو دیگر دولت میانمار را تحریم کرد

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه امروز دوشنبه ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) با اعلام این خبر به نقل از دیپلمات‌های ارشد اروپایی نوشت که اتحادیه اروپا به جز ۱۰ عضو دولت کودتا، دو شرکتی را هم که در تأمین بودجه مالی دولت و در نتیجه در سرکوب خشونت‌آمیز جنبش دموکراسی‌خواهی میانمار مشارکت داشته‌اند تحریم کرده است.

این تصمیم در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به صورت مجازی برگزار شد، تأیید شده است. همان منابع همچنین به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند نام دو شرکت تحریم‌شده «هلدینگ اقتصادی میانمار» (ام‌ای‌اچ‌ال) و «بنگاه اقتصادی میانمار» (ام‌ای‌سی) است.

به نقل از یورونیوز، اتحادیه اروپا پیش از این ۱۱ مقام دولت میانمار از جمله مین آنگ هلیانگ فرمانده کل ارتش این کشور را به دلیل نقش آنها در سرکوب خونین اعتراضات تحریم کرده بود. وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا همچنین در ماه فوریه تهدید کرده بودند تحریم‌هایی را علیه سران ارتش میانمار به عنوان عاملان کودتا علیه دولت برگزیده این کشور وضع می‌کنند.

در پی یک کودتا در یکم ماه فوریه ۲۰۲۱ در میانمار قدرت برای یک سال به این مقام ارشد نظامی منتقل شد و آنگ سان سوچی، رهبر «لیگ ملی برای دموکراسی» به همراه چند تن دیگر از مقام‌های دولت منتخب به زندان افکنده شدند. از آن زمان تاکنون دموکراسی‌خواهان میانمار با حضور در خیابان‌ها خواستار آزادی رهبران منتخب شده‌اند، اما ارتش به شدت این تظاهرات را سرکوب کرده است.

از ابتدای ناآرامی‌ها در میانمار تاکنون دست کم ۷۲۶ نفر از معترضان کشته و هزاران تن نیز زندانی شده‌اند.

آمریکا و اتحادیه اروپا کودتای در میانمار را محکوم کرده‌اند.

طالبان: به دنبال روابط بهتر تجاری و دیپلماتیک با همه کشورها هستیم
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا