اینها رسانه نیستند، بولتن‌اند !

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت رسمی معاونت مطبوعتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خدادی – معاون مطبوعاتی – درباره نقش رسانه‌ها در حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات رئیس‌جمهوری پیش‌رو با بیان اینکه در صورت نبودن بسترِ رسانه، مردم از انتخابات و نتیجه آن مطلع نمی‌شوند، گفت: رسانه‌ها در زمینه حضور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح نقش مهمی را بر عهده دارند.

او با اشاره به کارکرد تبیینی رسانه‌ها در انتخابات، افزود: آینده معیشتی، امنیتی، مناسباتی و محیطی مردم در گروی نقش‌آفرینی در انتخابات است.

خدادی وظیفه رسانه‌ها را منطبق‌سازی اطلاعات با واقعیات دانست و اضافه کرد: رسانه‌ها ضمن ارائه اطلاعات کاربردی و کارکردی، باید انعکاس‌دهنده همه صداها باشند.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقش رسانه‌ها را اطلاع‌رسانی به مردم در مسیر انتخاب صحیح دانست و گفت: رسانه‌ها به جای پرداختن به اسامی باید به تبیین اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها بپردازند.

خُدادی با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌ها فقط نقدها را منتشر می‌کنند، تصریح کرد: نباید جریان رسانه‌ای ما فقط نقاط تاریک و نقطه ضعف‌ها را به مردم نشان دهند.

معاون مطبوعاتی در همین رابطه بر لزوم دوسویه بودن و روشن‌گرا بودن رسانه تاکید کرد و افزود: در کنار نقاط تاریک و نقدها باید نسخه‌های پیشنهادی هم ارائه شوند. رسانه‌هایی که با جریان یک‌طرفه فعالیت می‌کنند همان بولتن و بروشور هستند.

او با بیان اینکه رسانه نه تنها در انتخابات بلکه در همه انتخاب‌های زندگی روزمره هم نقش‌آفرینی می‌کند، خاطرنشان کرد: موفقیت یک رسانه در گرو ارائه راه حل‌ها در کنار بیان مشکلات و از دیدگاه افراد مختلف است.

بیانیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت روز قدس
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 4 =

دکمه بازگشت به بالا