سناتور آمریکایی ترامپ را عامل تشدید احساسات ضدآسیایی در کشور دانست

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت خبری ام لایو، استفانی چانگ، سناتور دموکرات آمریکا در تظاهرات روز شنبه “تنفر علیه آسیایی‌ها را متوقف کنید” در ایالت میشیگان گفت: به یاد دارم که در ابتدای شنیدن این خبر بابت از دست رفتن این افراد بسیار ناراحت شدم، بعد از دست واکنش ماموران اجرای قانون که شاهدش هستیم، خشمگین شدم و سپس نگران امنیت و ایمنی والدینم و نسل آنها شدم و بعد از خودم پرسیدم کدام مکان عمومی هست که برای ما امن باشد.

این سناتور آمریکایی و ده‌ها تن دیگر در گردهمایی اعتراضی روز شنبه سخنرانی کردند. بیش از صد تن در این اعتراضات حضور داشتند.

به گفته برگزارکنندگان، هدف اعتماد نو به نقل از برنامه همنوا شدن چندین گروه مختلف برای مقابله با نژادپرستی و تنفر است. در میان گروه‌های شرکت‌کننده می‌توان به “انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان”، “مرکز اسپانیایی زبان‌های غرب میشیگان”، انجمن آسیایی آمریکایی‌های غرب میشیگان” و “رای آسیایی‌های آمریکا و مردم جزایر پاسیفیک” اشاره کرد.  

سناتور استفانی چانگ تاکید کرد که لفاظی‌های مورد استفاده در سطح ملی تنها موجب تشدید وضعیت می‌شود. او گفت: رهبران جامعه آسیایی آمریکایی‌ها و مقام‌های منتخب سراسر این کشور درباره حقیقتی صحبت می‌کنند که ما می‌دانیم، اینکه در دوران پاندمی واژگانی مثل “آنفلوانزای کنگ” و “ویروس چینی” به چنین نژادپرستی‌ای منجر می‌شود.

سناتور چانگ به طور مشخص از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا نام نبرد، اما او کسی بود که از این دو واژگان مکررا در سخنرانی‌هایش استفاده می‌کرد.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع که حدود ۱۰ سال پیش از میانمار به ایالات متحده آمده، می‌گوید که چند مدل نژادپرستی را تجربه کرده است. او گفت: گاهی اوقات در فروشگاه‌ها مردم طوری به ما نگاه می‌کنند که انگار ما مردم متفاوتی هستیم. اما ما انسان هستیم، همگی ما یکسان هستیم. فقط رنگ پوست، ظاهرمان و زبانمان متفاوت است.

سفیر هند در پاکستان اخراج شد
هم اکنون بخوانید

لیلی چنگ-شولتینگ دموکرات که در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ نامزد ورود به مجلس نمایندگان بود، به برگزاری تجمع روز شنبه کمک کرد.

او گفت: می‌دانیم که جرایم تنفر علیه آسیایی آمریکایی‌ها ۱۵۰ درصد رشد داشته و اینها تنها مواردی هستند که گزارش می‌شوند. اما من گمان می‌کنم که بسیاری از جرایم مرتبط با تنفر به پیش داوری‌ها و کلیشه‌های زیادی مرتبط می‌شوند که در جامعه ما وجود دارند و اجازه می‌دهند که جرایم تنفر به وقوع بپیوندند. بخشی از راه‌حل برای جلوگیری از تنفر یا نژادپرستی علیه آسیایی آمریکایی‌ها این است که کلیشه‌ها را بشکنیم. برخی از آنها آسیایی آمریکایی‌ها را خجالتی و سر به زیر یا اقلیت نامزئی می‌دانند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا