با توزیع غیر اصولی واکسن، روزبه‌روز بر نگرانی مردم افزوده شده است


با توزیع غیر اصولی واکسن، روزبه‌روز بر نگرانی مردم افزوده شده است

دبیرکل کنگره زنان نواندیش گفت: متأسفانه به دلیل چندگانگی در مدیریت و شرایط نامساعد اقتصادی، نه تنها هنوز به تولید واکسن در سطح فراگیر در کشور نرسیده ایم، بلکه با توزیع نادرست و غیر اصولی واکسن های دریافتی از دیگر کشورها، روزبه‌روز بر نگرانی مردم در این زمینه افزوده شده و به جای مدیریّت و مهار کرونا، این روزها شیوع مجّدد آن با قدرت و وسعت بیشتر، زندگی مردم را تهدید می‌کند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، فاطمه راکعی، دبیرکل کنگره زنان نواندیش در چهارمین کنگره جمعیت زنان مسلمان نواندیش، اظهار کرد: علی رغم همه مشکلات و ناملایمات ناشی از سوانح طبیعی و بعد شیوع جهانی کووید ۱۹ و دیگر ناملایمات در دوره دو ساله‌ای که گذشت، ششمین مجمع عمومی و چهارمین کنگره جمعیّت زنان مسلمان نواندیش را با حضور قریب به یک هزار نفر از اعضا و هواداران جمعیّت از سراسر کشور، برگزار می‌کنیم ؛ هرچند این اعتماد نو به نقل از برنامه به علّت شرایط دشوار کنونی در ارتباط با کرونا، به ناچار، در فضای مجازی برگزار می‌شود و ما برخلاف کنگره‌های قبل، امکان ملاقات حضوری عزیزانمان محرومیم.

دبیرکل کنگره زنان نواندیش در تحلیل خود از شرایط عمومی کشور تصریح کرد: کشور در تحریم اقتصادی است و مسئله‌ بازگشت به برجام، علی رغم تلاش های دیپلماسی ایران و برخی پالس‌های مثبت از سوی دولت جدیدی آمریکا، هنوز به نتیجه نرسیده است. دست‌هایی از داخل و خارج با مانع تراشی‌های گوناگون در صددند که این تلاش‌ها بی‌فرجام بماند که نمونه بارز آن، اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در تاسیسات هسته ای نطنز است.

راکعی ادامه داد: تحرکّات محور عربی – اسرائیلی در منطقه، منافع کشور را مورد تهدید قرار داده و رابطه ایران با جهان، به ویژه با کشورهای منطقه در وضعیّت مطلوبی قرار ندارد و به همین دلیل، امکان استفاده از ظرفیّت های بین‌المللی و منطقه‌ای برای رفع معضلات کشور ، به آسانی مقدور نیست.

وی گفت: اقدام‌های تروریستی چند سال گذشته، ترور دانشمندان هسته‌ای و به ویژه اقدام تروریستی در تاسیسات نطنز که کشور را با خطر نشت مواّد رادیواکتیو مواجه کرده است، متأسفانه حکایت از مشکلات و مسائل امنیّتی دارد که جدّی تر از هر مسئله دیگری کشور و ملّت را تهدید می‌کند.

دبیرکل کنگره زنان نو اندیش افزود: در حالی که بیماری کرونا در بسیاری از کشورهای غرب و شرق مهار شده و تولید و توزیع واکسن کووید ۱۹ در سطح گسترده در بین مردم  نگرانی از مرگ و میر ناشی از این ویروس را تا حّد زیادی کاهش داده است، متأسفانه به خاطر چندگانگی در مدیریّت و شرایط نامساعد اقتصادی، نه تنها هنوز به تولید واکسن در سطح فراگیر در کشور نرسیده ایم، بلکه با توزیع نادرست و غیر اصولی واکسن های دریافتی از دیگر کشورها، روزبه‌روز بر نگرانی مردم در این زمینه افزوده شده و به جای مدیریّت و مهار کرونا، این روزها شیوع مجّدد آن با قدرت و وسعت بیشتر، زندگی مردم را تهدید می‌کند.

رسول مهرپرور درگذشت
هم اکنون بخوانید

راکعی اظهار داشت:‌ مسائل تبعیض آمیز در ابعاد و سطوح مختلف زندگی اجتماعی، در کشوری که اساس آن بر آموزه های دینی و معنوی و تضاّد با هرگونه بی‌عدالتی استوار است، روز به روز مظاهر خود را در زندگی اجتماعی ملّتی نشان می‌دهد که قانون اساسی مترقّی آن تمام تبعیض‌های جنسیّتی، قومیّتی و دینی و مذهبی را نفی کرده است.

وی افزود: مطالبات زنان، که سال‌هاست حضور در مدیریت های کلان سیاسی را به عنوان فرصتی برای کاستن از معضلات کشور و ملت دنبال می‌کنند، جدی انگاشته نمی‌شود و علی‌رغم تلاش‌های چندین ساله ی آنان برای حضور ۳۰ درصدی در کلیه مدیریت‌های کشور، جز در سطح مدیرّیت های اجتماعی میانی که تا حدودی به این درصد نزدیک شده ایم ، در مدیریت‌های کلان کلیدی به واقع هنوز جای زنان خالی است و در حالی که حضور زنان در قدرت و جایگاه های خطیر تصمیم‌گیری‌ و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌ کلان و حضور آنها در مدیریت‌های بحران، به تأیید تجارب جهانی در کاهش معضلات ملّی و هموار شدن راه توسعه متوازن و پایدار، بر همگان روشن و ثابت شده است.

راکعی اظهار داشت: عدم اعتماد و سپردن مدیریّت های سیاسی در مناطق اقلیّت نشین کشور به معتمدان افراد شناخته شده و مورد وثوق اقوام، از میان خود آنهادر سطح ملّی، جفایی است که بر آنان می رود و عدم اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی جدی برای فقرزدایی از کلّیه مناطق محروم کشور، بویژه مناطقی با اقلیّت های قومی و مذهبی، مشکلات مضاعفی را به این مناطق و بر اقوام ایرانی تحمیل می‌کند.

وی گفت:‌ بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب ملت ایران در سال ۱۳۵۷ می گذرد؛ انقلابی که با شعارهای «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» به پیروزی رسید و با تأکیدهای مکرر رهبریت آن بر جمهوریت، استقرار و قوام یافت. قانون اساسی جمهوری اسلامی با تأکید بر حقوق ملّت، در سال ۱۳۵۸ به تأیید ملّت رسید و تأکیدهای امام خمینی(ره) بر فقه پویا و اجتهاد نوین، امید به تضمینِ تداوم و پویایی نظام جمهوری اسلامی را استحکام بخشید و آینده ای روشن را برای ملّت و کشور ایران، بر مبنای آموزه‌های معنوی و اخلاقی ترسیم کرد. 

طیبی: برای حکمرانی خوب باید دولت، مجلس و قوه قضائیه کارآمد داشته باشیم
هم اکنون بخوانید

راکعی تصریح کرد: با انقلابی با چنان ساختارِ معنوی و رهبری به درایت ، سعه صدر و وسعت دید امام خمینی ( ره )، نیل به ابعاد گوناگون توسعه، و حتّی الگو قرار گرفتن ایران برای دیگر کشورها از جهات مختلف، با توجه به منابع عظیم طبیعی، تاریخی و اقلیمی کشور، بسیار بدیهی می‌نمود. اما دریغ و با هزار تاسف چنین نشد! عوامل هرچه باشد ، عمد یا سهو ، داخلی یا خارجی ، تحت تأثیر نفوذی‌ها ، یا بی‌درایتی‌های مسئولان و مدیران، عوامل هرچه باشد ، سیاست های نادرست ناشی از عدم درک اسلام با قرائت امام خمینی یا ستیزه جویی با این قرائت و تحریف آگاهانه ی آن ؛ عوامل هر چه باشد ، نتیجه انقلاب باشکوه سال ۵۷ ، امروز قطعاً آن چیزی نیست که ملت انتظارش را داشت.

وی افزود: زنان ، امروز در جامعه و خانواده ،  مورد آزار و اهانت قرار می گیرند ، هنوز نگاه جنس دوّمی به آنان وجود دارد و هنوز بسیاری از مشکلات حقوقی آن ها در قوانین مدنی ، استخدامی ، مجازات اسلامی و حتّی مقرّرات درون نهاد های دولتی و غیر دولتی حّل نشده است . هنوز ، آنها تحت ستم ترین و فقیر ترین گروه های جامعه را تشکیل می دهند . اسفناک تر این که دیدگاه‌های تمامیّت خواه مخالف قرائت امام خمینی ( ره ) از اسلام ، با دیدگاه های لذّت جویان و هوس‌رانان و آنان که زنان را فقط برای کام‌جویی و انجام صرف امور خانگی می خواهند، گره خورده ، و این دیدگاه ، با همه توان هنوز، به خانه نشین کردن زنان فکر می‌کند .

راکعی با بیان اینکه تبعیض های مختلف خانوادگی و اجتماعی در مورد زنان اِعمال می‌شود و هر از گاهی ، خبری از قتل زنی توسّط مردی از پدر گرفته تا همسر و غیر آن ، گوش جان و وجدان جامعه را می آزارد، یادهور شد:  همین تعارض ها و عدم توازن ها و عدم پاسخ گویی از سوی حاکمیّت ، نهادهای مسئول و قوانین است که آمار خودکشی و گریز از خانواده و ابتلا به انواع بیماری ها و مشکلات روانی را در میان زنان و دختران بالا برده و کیان خانواده ها و جامعه را به خطر انداخته است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا