رادیو با صدای بزرگانش خاطره‌بازی می‌کند

چهارشنبه (۲۵ فرودین ماه)، رادیو فرهنگ ۲۴ ساله می‌شود. به همین مناسبت این شبکه رادیویی ویژه‌اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای را تدارک دیده است که در جریان آن به پخش صدای پیشکسوتان و نیز مرور اعتماد نو به نقل از برنامه‌های موفق این شبکه می‌پردازد.

مرتضی صداقت‌گو ـ مدیر گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ ـ در آستانه سالروز تاسیس این شبکه، به ایسنا گفت: سالروز رادیو فرهنگ امسال با سه مناسبت توأمان شده است؛ حلول ماه مبارک رمضان، روز گرامیداشت عطار و همچنین سالروز تاسیس رادیو فرهنگ. طبیعتا ما چون گروه فرهنگ و هنر هستیم موضوع گرامیداشت عطار از موضوعات اصلی ماست.

صداقت‌گو درباره ویژه‌اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای که به این مناسبت‌ها می‌پردازد، توضیح داد: از فردا (۲۵ فروردین) به جای اعتماد نو به نقل از برنامه «ققنوس» اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای را به نام «هفت شهر عشق» شروع می‌کنیم اما فردا به خاطر این سه مناسبت اعتماد نو به نقل از برنامه دو ساعت است و از ساعت ۱۷ تا ۱۹ پخش می‌شود. این اعتماد نو به نقل از برنامه در طول ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

او افزود: در بخشی از این اعتماد نو به نقل از برنامه که به سالروز رادیو می‌پردازیم، صدا و بخشی از اجرای بزرگانی که در گذشته با رادیو فرهنگ همکاری می‌کردند و اکنون یا بازنشسته شدند و یا به دیار حق شتافته‌اند را در رادیو پخش می‌کنیم. کسانی مثل استاد صادق عبداللهی که طنزپرداز بودند و از کارشناسان رادیو فرهنگ بودند و محمدرضا حسن بیگی که همین چند وقت اخیر به دلیل کرونا فوت کردند و دیگر بزرگان سالیان پیش رادیو مثل خانم آذر وکیلی، فرهنگ جولایی و محمد عیوضی. همچنین با برخی از پیشکسوتان مثل استاد بهروز رضوی گفت‌وگو خواهیم داشت. با چند هنرمند نیز گفت‌وگو می‌شود. بخش‌هایی از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های موفق رادیو فرهنگ نیز پخش می‌شود. با چند تن از مخاطبانی که سال‌های سال پیگیر اعتماد نو به نقل از برنامه‌های رادیو فرهنگ هستند و به شکل ثابت با رادیو فرهنگ همراهی می‌کنند نیز گفت‌وگو می‌کنیم. به طور کلی شاکله اعتماد نو به نقل از برنامه به روز تاسیس رادیو فرهنگ اختصاص دارد و سوالی که در رادیو طرح می‌شود هم به همین موضوع مربوط است.

داریوش ارجمند: شعیبی برای ساخت «روز بلوا» شجاعت داشت
هم اکنون بخوانید

مدیر گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ گفت: به مناسبت روز گرامیداشت عطار هم  با عطارپژوهانی مثل آقای دکتر اسماعیل آذر گفت‌وگو خواهیم کرد.

صداقت‌گو درباره رادیو فرهنگ اظهار کرد: خیلی از مخاطبان رادیو فرهنگ از سال‌ها پیش و از زمان تاسیس این شبکه رادیویی با رادیو فرهنگ همراهی می‌کنند. برخی از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های این شبکه مثل «نیستان» که امسال ۲۰ سالگی‌اش را جشن گرفتیم، اعتماد نو به نقل از برنامه‌های دراز دامنی هستند. این اعتماد نو به نقل از برنامه در حوزه موسیقی فاخر حرفی برای گفتن داشته است و همین که ۲۰ سال تدارم داشته نشان می‌دهد مخاطب داشته است؛  آدم‌های مختلف به این اعتماد نو به نقل از برنامه آمدند و رفتند اما این اعتماد نو به نقل از برنامه ثابت مانده است و این یکی از موفقیت‌های رادیو فرهنگ است.

او ادامه داد: رادیو فرهنگ دارد به عرصه‌های مختلفی وارد می‌شود. ارتباط‌هایی که میان رادیو فرهنگ و نهادهای فرهنگی و هنری کشور برقرار شده است این چشم‌انداز را برای این شبکه ایجاد کرده که بتواند در دل جامعه نقش بیشتری را داشته باشد.

این مدیر رادیویی درباره رسانه رادیو و جایگاهش میان مردم با بیان اینکه رادیو همیشه در جهان جزو پاک‌ترین رسانه‌ها بوده و همیشه از نجابت برخوردار است، عنوان کرد: رادیو در فضای رسانه‌ای امروز و در کنار رسانه‌هایی که هم عرض رادیو فعالیت می‌کنند و برخی به ظاهر حتی گستره فعالیتشان بیشتر از رادیو هم است، وجهه و جایگاه خودش را حفظ کرده است؛ بدون تعارف و بدون شعار دادن، رادیو هنوز برای مردم وجهه مستند و مستدل بودنش را حفظ کرده است. هنوز برای مخاطب مهم است که خبری که می‌شوند از رادیو و یا تلویزیون پخش می‌شود و یا از رسانه‌های دیگر و طبیعتا اگر از رادیو بشنود صدق و کذب خبر برایش قطعی می‌شود. رادیوها همیشه مورد اعتماد مردم بوده‌اند.

۲ میلیارد دلار صادرات صنایع دستی محقق می‌شود؟
هم اکنون بخوانید

صداقت‌گو در پایان گفت: رسالت رادیو فرهنگ حفظ و صیانت از فرهنگ است؛ وظیفه رادیو این نیست که برای مردم تعیین تکلیف کند؛ یکی از رسالت‌های رادیو انعکاس درست و مناسب و حراست و صیانت از فرهنگ و زبان ماست که متاسفانه آسیب‌های مختلفی را دارد. به همین دلیل نوع اعتماد نو به نقل از برنامه‌های رادیو فرهنگ در زاویه‌های مختلف و بخش‌های متفاوتی است که همگی رسالت این شبکه را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا