برآوردی از تعداد تسلیحات هسته‌ای و موشکی کره شمالی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، انستیتوی مطالعات سیاسی “آسان” (Asan) و اندیشکده رند کورپ (Rand Corp) در یک گزارش مشترک این ارزیابی را مطرح و عنوان کردند باید ملاحظات “جدی” در قبال استقرار سلاح های هسته‌ای تاکتیکی در کره جنوبی و همچنین در قبال تدابیر دیگر با هدف بازدارندگی در برابر تلاش احتمالی کره شمالی برای راه انداختن جنگ هسته‌ای صورت بگیرد.

این گزارش در حالی مطرح شده که نشانه‌هایی از فعالیت نگران کننده در یک کارخانه کشتی سازی واقع در ساحل شرقی کره شمالی که به عنوان یک سایت مخصوص تست موشکهای بالستیک پرتابی از زیردریایی تلقی میشود مطرح شده و همچنین اخیرا یک کمیته سازمان ملل در گزارشی تاکید کرد پیونگ یانگ همچنان به توسعه اعتماد نو به نقل از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود ادامه می‌دهد.

در ادامه این گزارش با عنوان “مقابله با ریسکهای تسلیحات هسته‌ای کره شمالی” آمده است: “برآورد می‌شود که مجموع تعداد سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی تا سال ۲۰۲۷ بین ۱۵۱ و ۲۴۲ به علاوه ده‌ها موشک بالستیک قاره پیمای جابجا شونده باشد.

این گزارش برآورد خود را بر مبنای حجم مواد هسته‌ای شکافت پذیر همچون پلوتونیم و اورانیوم به شدت غنی شده که گمان تولیدشان از سوی پیونگ یانگ برده می شود، قرار داده است. این گزارش به داده‌هایی همچون برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا و دیگر تحلیلهای شناخته شده استناد کرده است.

در این گزارش تصریح شد: “ما به برآورد تعداد تسلیحات هسته‌ای کره شمالی از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۷ با ارزش آغازین ۳۰ تا ۶۰ عدد سلاح در سال ۲۰۱۷، اضافه شدن یک تا دو سلاح پلوتونیمی تا ۲۰۲۰ و رشد ارقام به میزان ۱۲ عدد سلاح در سال یا ۱۸ عدد سلاح در سال می پردازیم.”

دولت لبنان باید دست به اصلاحات گسترده بزند
هم اکنون بخوانید

این گزارش بر لزوم احتیاط در حصول نتایج در قبال انبار تسلیحاتی کره شمالی با استناد به وجود “بی اطمینانی‌های گسترده” از جمله در قبال عدم در نظر گرفتن تولید واقعی سلاح‌های هسته‌ای و تعداد نامطمئن سانتریفیوژهای عملیاتی مورد استفاده برای تولید اورانیوم غنی شده تاکید کرده است.

این گزارش هشدار داد، کره شمالی با پیشرفتهای بیشتر در قابلیتهای هسته‌ای خواهد توانست تهدیدات و حملات هسته‌ای را “به شیوه‌های بسیار متنوع‌تر و زورمندانه‌تر” همچون حملات هسته‌ای پیشگیرانه به کار بگیرد.

به نوشته این گزارش، برای دفع تلاشهای کره شمالی برای جنگ هسته‌ای، سئول و واشنگتن باید گزینه‌هایی همچون صرف کردن تسلیحات هسته‌ای راهبردی آمریکا برای هدف گرفتن کره شمالی و به کار گیری موشکهای بالستیک برد متوسط آمریکا مجهز به سلاح هسته‌ای در نزدیکی یا در داخل کره جنوبی و استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را در نظر بگیرند.

این گزارش، همچنین بر لزوم اینکه کشورهای همپیمان “همه گزینه‌ها را روی میز بگذارند” تا تاثیر تلاشهایشان علیه استفاده کره شمالی از سلاح‌های هسته‌ای را به حداکثر برسانند، تاکید کرد.

در ادامه این گزارش نوشته شد: آمریکا همچنین می‌تواند کره شمالی را تهدید کند در صورتی که از یک آستانه تعیین شده برای موشکهای بالستیک قاره پیما یا انبار تسلیحات هسته‌ای یا هر دوی آنها گذر کند، اقدام به استقرار هشت تا ۱۰ سلاح هسته‌ای تاکتیکی در کره جنوبی که قادر به از بین بردن تاسیسات عمیق زیرزمینی باشند کند.

این گزارش همچنین تاکید کرد که علاوه بر آن انتقال کنترل عملیاتی از واشنگتن به سئول باید تا زمان مسلم شده ارائه حمایت آمریکا با تسلیحات هسته‌ای از کره جنوبی به تاخیر بیفتد.

انگلیس یک فرستاده مادورو را تحریم کرد
هم اکنون بخوانید

در این گزارش نوشته شد: در یک جنگ هسته‌ای بر خلاف یک جنگ متعارف، کره جنوبی آماده کسب نقش اصلی در رویارویی با کره شمالی به ویژه در مرحله اولیه یک طرح احتیاطی نیست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + دو =

دکمه بازگشت به بالا